افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز گیلانی‌ها در بهار ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر گفت: مشترکان گاز در استان گیلان در سه ماه نخست امسال در مجموع بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حوزه نیروگاهی با مصرف بیش از ۸۲۶ میلیون مترمکعب گاز (۴۸ درصد) بیشترین سهم را از مصرف گاز در استان دارا بوده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه بهار امسال مصرف گاز در بخش خانگی با جهشی ۲۹ درصدی به ۶۲۲ میلیون مترمکعب رسید، افزود: کاهش نسبی دمای هوا در بهار امسال در مقایسه با سال ۹۸، شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم را می‌توان از عوامل تاثیرگذار در افزایش مصرف گاز بخش خانگی عنوان کرد.

اکبر از مصرف ۲۰۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری و صنعتی و ۷۶ میلیون مترمکعب در بخش حمل و نقل در استان خبر داد و گفت: آمار مصرف بخش تجاری و صنعتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش یافته و این در حالی است که مصرف گاز در بخش حمل و نقل بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی این شرکت برای تحویل ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز تا پایان امسال به حوزه‌های مختلف مصرف خبر داد.

کد خبر 304338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =