عملکرد قابل قبول شرکت ملی گاز در مهار گازهای گلخانه‌ای

معاون اداره کل اچ‌اس‌یی وزارت نفت در امور محیط‌ زیست اعلام کرد که عملکرد شرکت ملی گاز ایران در مهار گازهای گلخانه‌ای قابل قبول بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدتقی جعفرزاده در نشست تخصصی بررسی ضرایب انتشار گازهای گلخانه‌ای در مشهد اظهار کرد: راهنمای محاسبه و گزارش‌دهی گازهای گلخانه‌ای صنعت نفت در سال ۹۵ تهیه و به همه شرکت‌های تابعه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در میان شرکت‌های اصلی وزارت نفت بیشترین کار را در این حوزه انجام داده است و توانسته گازهای گلخانه‌ای خود را با روش‌های علمی مبتنی بر اندازه‌گیری‌های میدانی بسنجد و مهار کند.

معاون اداره کل اچ‌اس‌یی وزارت نفت در امور محیط‌ زیست با بیان اینکه وزارت نفت در میان دیگر سازمان‌های دولتی در حوزه مدیریت کربن بی‌نظیر عمل کرده است، افزود: در این میان خراسان رضوی به عنوان نخستین شرکت در موضوع شناسایی و برآورد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح شرکت ملی گاز ایران شناخته شده و باید از تجربه و روش‌شناسی آن در سطح کشور استفاده کرد.

اهمیت شناسایی گازهای گمشده

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست گفت: خراسان رضوی پارسال ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرد که این رقم امسال مطابق با تعهد مقدار فروش به ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همین راستا اهمیت شناسایی و کشف گازهای گمشده از منظر اقتصادی، محیط زیستی و مباحثی همانند مدیریت کربن، کنوانسیون‌های بین‌المللی و مباحث تخصصی اهمیت ویژه‌ای دارد.

بررسی تخصصی شیوه و رفتارشناسی علمی شرکت گاز خراسان رضوی در رویارویی با موضوع سنجش گازهای گلخانه‌ای بخش تکمیلی این نشست تخصصی یک روزه بود.

کد خبر 304544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =