ظرفیت پالایش روزانه گاز ایران به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسید

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش توان دریافت و پالایش گاز در پالایشگاه‌های گاز سراسر کشور خبر داد و گفت: ظرفیت پالایش گاز کشور به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز رسیده است.

مسعود زردویان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به آمادگی پالایشگاه‌های گازی کشور برای تولید به‌موقع و کافی گاز طبیعی، درباره تامین پایدار گاز متناسب با توسعه شبکه گازرسانی کشور، تصریح کرد: همواره تناسب بین تولید و مصرف گاز در کشور برقرار می‌شود، زیرا توسعه شبکه گازرسانی بدون افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش شانا، طبق توضیحات زردویان ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور حدود یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته و تولید گاز در سه ماه نخست امسال جهش ۲.۲ درصدی را ثبت کرده است.

وی همچنین با اشاره به هماهنگی شرکت ملی نفت و گاز برای افزایش تولید گاز، از آمادگی دریافت گاز بیشتر در پالایشگاه‌ها خبر داد و افزود: در شرایط فعلی معادل ۱۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت پالایشی بیشتر در پالایشگاه‌های کشور وجود دارد و در صورت تامین و ارسال خوراک گاز از بالادستی امکان فرآورش بیشتر گاز وجود دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است در سال ۱۴۰۰ تعداد پالایشگاه‌های گاز کشور از ۱۸ پالایشگاه موجود به ۱۹ پالایشگاه افزایش یابد.

کد خبر 304634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =