پتروشیمی کارون با ظرفیت کامل تولید خواهد داشت

بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای HYCO پتروشیمی کارون افزون بر تحقق تولید پایدار و خودکفایی در تأمین خوراک این مجتمع، تولید شرکت را به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می‌رساند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، عملیات اجرایی پروژه HYCO پتروشیمی کارون روز گذشته (دوشنبه، ۱۶ تیرماه) با هدف خودکفایی این مجتمع در تأمین منوکسیدکربن و هیدروژن با حضور جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس آغاز شد.

در این آیین، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به پروژه‌های در حال انجام شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ اشاره‌ کرد و گفت: پروژه‌هایی مانند هایکو در پتروشیمی کارون می‌تواند به رفع گلوگاه‌های تولید به‌ویژه با تأکید بر استفاده از توان داخلی کمک کند. 

وی انجام پروژه هایکو از سوی یک پیمانکار ایرانی را از نقاط قوت این پروژه عنوان کرد و افزود: امیدواریم این پروژه در زمان مقرر تحویل شود و سال آینده به بهره‌برداری برسد و یکی از موانع اصلی بر سر راه پتروشیمی کارون ‌برداشته شود.

ربیعی با اشاره به همراهی کامل پتروشیمی بندرامام به‌عنوان سهامدار پتروشیمی کارون در برداشته شدن موانع پیش‌روی این مجتمع، اظهار کرد: این همراهی را قدر می‌دانیم و نتیجه این سهامداری خوب شراکت در سود این پروژه و نتیجه حاصل از آن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به پروژه هایکو گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات مانع رسیدن شرکت‌ها به ظرفیت حداکثری شود و باید با استفاده از توان داخل، با سرعت و با حفظ موارد ایمنی موانع پیش روی تولید شرکت‌ها برطرف شود و پروژه‌های لازم به بهره‌برداری برسد.

علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون نیز در این آیین اظهار کرد: اقدام‌های اولیه برای ساخت پروژه HYCO در سال‌های گذشته با بودجه ۵۰ میلیون یورو انجام و با گذراندن مراحل و رفع موانع و مشکلات امسال به مرحله اجرا رسید.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه سالانه ۳۵ هزار تن منوکسید کربن و ۸ هزار تن هیدروژن تولید خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی پروژه‌ هایکو در ضلع جنوب غربی شرکت پتروشیمی کارون، توان این پتروشیمی به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد و شرکت می‌تواند در حاشیه سود مورد انتظار قرار بگیرد و افزون بر رسیدن به تولید پایدار به خودکفایی در تامین این دو ماده مهم برای تولید محصول برسد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون اظهار کرد: هم‌اکنون این شرکت با ظرفیت ۶۵ تا ۷۰ درصد در سرویس است که بیشترین سهم کاهش تولید مربوط به منوکسید کربن و هیدروژن است.

کد خبر 304649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =