‫تقویت امکانات مقابله‎ای و تشخیصی کرونا در مناطق نفت‌خیز جنوب

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به وضعیت حاد استان خوزستان از حیث شیوع کرونا و تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت، بیشترین سهم اقلام بهداشتی تهیه‌شده از سوی این شرکت به شرکت‌های مستقر در استان خوزستان اختصاص یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فرخ علیخانی در نشست بررسی وضعیت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به کمک‌های این شرکت به جوامع پیرامونی در راستای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا گفت: ضدعفونی کردن اماکن و روستاهای کنار تأسیسات نفتی و در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی از سوی شرکت‌های تابع مناطق نفت‌خیز جنوب، منطبق با مسئولیت‌های اجتماعی و در راستای سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران است.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه استان خوزستان، تداوم غربالگری، استفاده جدی‌تر از ماسک و پیشگیری از بیماری با فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان نیاز است.

وی افزود: به علت افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت سطح شهر برای انجام تست، ضرورت دارد به‌منظور رفاه حال کارکنان و برطرف کردن بخشی از نیازهای آنان راه‌اندازی مرکز PCR بیمارستان نفت هر چه سریع‌تر انجام شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی در مورد مدت زمان ادامه کرونا وجود ندارد، رعایت حداکثری دستورعمل‌های بهداشتی همچنان تنها راه جلوگیری از ابتلای به این بیماری است و باید با جدیت اعمال و پایش شود.

افتتاح مرکز PRC بیمارستان نفت در هفته آینده

بهرام دهقان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز در این نشست گفت: در دو هفته اخیر شرایط بهتری نسبت به گذشته داشتیم و در مجموع در روزهای اخیر شاهد کاهش بیماران و مراجعه‌کنندگان بوده‌ایم.

وی افزود: بخش عمده کارهای زیرساختی و تکمیل مرکز PRC بیمارستان صنعت نفت انجام شده و امید می‌رود در آینده نزدیک این بخش افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه همه همکاران ما از تمام ظرفیت و امکانات موجود بیمارستان نفت برای خدمات‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ استفاده می‌کنند، ادامه داد: درخواستی برای خرید ۶ دستگاه جدید ونتیلاتور و یک مخزن ذخیره اکسیژن ۱۰ هزار مترمکعبی تهیه شده و در حال پیگیری است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یادآور شد: بیمارستان بزرگ نفت اهواز، پزشکان و پرستاران و دیگر پرسنل کادر درمانی در کنار خدمات‌رسانی به بیماران بخش کرونا، در بخش‌های دیگر نیز در حال ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان هستند.

دهقان با تأکید بر اهمیت توجه به شرایط کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی، افزود: گروه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آمادگی کامل دارد تا با حضور در محل سایت‌ها و تأسیسات عملیاتی نسبت به انجام نمونه‌گیری و ارائه خدمات پزشکی اقدام کند.

تأمین اقلام بهداشتی، تخصیص بودجه برای خرید مواد ضدعفونی‌کننده، اختصاص کانکس به مناطق عملیاتی به‌منظور رعایت فاصله اجتماعی در محل‌های استراحت کارکنان، منع برگزاری هرگونه مراسم در بین خانواده‌های کارکنان، لزوم کنترل ورود کارکنان به مناطق عملیاتی و اطمینان از سلامت آنها و ضدعفونی‌ کردن مستمر اماکن اداری از جمله مواردی بود که در این نشست، از سوی مدیران عامل شرکت‌های تابع مناطق نفت‌خیز جنوب به‌منظور پیشگیری و کنترل این بیماری پیشنهاد و مطرح شد.

کد خبر 304674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =