روشن شدن مشعل گاز در زاهدان روزی تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود

رئیس‌جمهوری توسعه استان‌های محروم را از اهداف مهم دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیرماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به طرح‌های مهم و سرنوشت‌ساز دولت برای آبادانی و امنیت شرق کشور گفت: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم، به‌ویژه سیستان و بلوچستان بود. در این زمینه یکی از طرح‌هایی که برای این استان طراحی شد رساندن گاز به این استان بود، استانی که از نعمت گاز محروم بود. وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.  

وی افزود: با اقدام‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور انجام شد، ظرفیت این بندر از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید که این تحول بزرگ نه‌تنها برای سیستان و بلوچستان و ایران، بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود که در افتتاح آن مقام‌های مسئول از شرکت‌ها و کشورهای مختلف در این منطقه شرکت کردند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با اقدام‌هایی که وزیران دولت انجام خواهند داد ما شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سهام عدالت هم که در شرایط کنونی کمک خوبی برای مردم بود ۳۰ درصد این سهام پیش‌تر آزاد شده ۳۰ درصد برای عید غدیر آزاد خواهد شد و ۳۰ درصد هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود. البته به هر ترتیبی که مردم مدیریت مستقیم کنند یا بخواهند بفروشند یا در شرکت‌های استانی حضور یابند.

کد خبر 304694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =