۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر: 304799
ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکا

تثبیت قیمت نفت در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه سبب ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکای شمالی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت حقوقی هاینس اند بون در گزارشی که این هفته منتشر شد اعلام کرد پایین ماندن قیمت نفت و موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا که بهبود تقاضای سوخت را تهدید می‌کند احتمال دارد سبب ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکای شمالی در سال جاری میلادی شود. 

ورشکستگی ها در سه‌ماه دوم سال افزایش یافتف زیرا قیمت نفت به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و جنگ قیمتی کوتاه و غیرمنتظره عربستان و روسیه سقوط کرد.

بر اساس این گزارش در سه‌ماه دوم امسال ۱۸ تولیدکننده ورشکست شده‌اند که بالاترین رقم از سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ سال است، یعنی زمانی که ۳۴ شرکت اعلام ورشکستگی کرده بودند. امسال در مجموع، ۲۳ تولیدکننده نفت و ۱۸ شرکت خدمات میدان نفتی به دنبال حفاظت از خود در برابر بدهی‌هایشان بوده‌اند.

 در این گزارش آمده است: قیمت نفت خام آمریکا هم‌اکنون حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه است که این قیمت برای بسیاری از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که زیر بار سنگین بدهی قرار دارند کافی نیست.

وکلای این شرکت هشدار داده‌اند که موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به رشد تقاضای سوخت در کوتاه‌مدت آسیب می‌رساند.

تنها در سه‌ماه دوم، تولیدکنندگانی که اعلام ورشکستگی کردند بیش از ۲۹ میلیارد دلار بدهی داشتند که پیشگام آنها شرکت چساپیک انرژی با ۹ میلیارد دلار بدهی بود. در مجموع، شرکت‌های اکتشافی و تولیدی که امسال اعلام ورشکستگی کردند ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بدهی دارند.

کد خبر 304799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =