عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای آسارا آغاز شد

آیین کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی فاز دوم گازرسانی به روستاهای بخش آسارا با حضور استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز نخست این پروژه، اظهار کرد: طبق وعده پیمانکار ۱۸ ماه دیگر عملیات رحله دوم تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این پروژه، ۱۵ روستای پایین سد را هدف‌گذاری کرده‌ایم، افزود: پروژه روستای کندر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: در مرحله دوم، گازرسانی به هفت روستای دیگر با اعتباری بالغ ‌بر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود و ۴۳ کیلومتر لوله‌گذاری انجام خواهد شد.

تقی‌نژاد یادآور شد: مدت این پیمان ۴۵۰ روز است و تأمین اعتبار این پروژه از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران خواهد بود که با پیشرفت پنج کیلومتری از این پروژه، پیمانکار فاز سوم نیز انتخاب می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: اجرایی شدن گازرسانی به روستاهای جاده چالوس، آرزوی دیرین مردم این خطه بوده که با تلاش مسئولان استان البرز محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در ادامه گفت: جمعیت زیر پوشش شهری از گاز طبیعی در استان البرز ۹۹.۹ درصد و در سطح کشوری این عدد به ۹۷.۷ درصد رسیده و این در حالی است که با توجه به افزایش جمعیت ۳ درصدی، هر ساله ۴۰ هزار مشترک جدید را در این استان پذیرا هستیم.

تقی‌نژاد تصریح کرد: درصد بهره‌مندی روستایی از گاز طبیعی در استان البرز نیز ۸۵.۲ درصد و در سطح کشوری این عدد ۸۱.۳ درصد است.

در ادامه عزیزالله شهبازی استاندار البرز اظهار کرد: در دو سال اخیر به‌واقع نهضت گازرسانی به روستاها و مناطق مختلف البرز برای مصارف خانگی و صنعتی راه افتاده است.

وی با بیان اینکه در این آیین پروژه گازرسانی به هفت روستای جاده چالوس آغاز می‌شود، افزود: بهره‌مندی از موهبت گاز، آرزوی دیرینه مردم روستاهای محور کرج - چالوس است، جمعیتی که اکنون در این مراسم با رعایت نکات بهداشتی حضور دارند، مؤید شادمانی مردم از آغاز این پروژه است.

استاندار البرز گفت: طبق تعهد پیمانکار پروژه، مقرر شده که گازرسانی به روستاهای باغ پیر، سرودار، پورکان، وینه، دره سر، آدران و خوزنکلا حدود یک سال آینده محقق شود.

شهبازی افزود: روستاهای جاده کرج- چالوس جاذبه فراوانی نیز برای گردشگران دارند؛ از این‌ رو، به جد درصدد ارتقای زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری و بوم‌گردی در این روستاها هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های گازرسانی در نقاط مختلف البرز در حال انجام است، اعتبار پروژه گازرسانی به روستاهای محور کرج - چالوس حدود ۱۰ میلیارد تومان است که تأمین‌ شده و انتظار می‌رود روند اجرای آن تسریع شود و تا قبل از پایان کار دولت تدبیر و امید، شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

کد خبر 304803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =