کتاب کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری تألیف شد

دو نفر از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران موفق به تألیف و گردآوری کتاب فنی و کاربردی در صنعت حفاری تحت عنوان «کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری» شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، احمد بهرامی‌عیسی‌آبادی و مهدی شریفی نویسندگان این کتاب که برای تدریس در مراکز دانشگاهی و آموزشکده‌های تخصصی مورد اقبال قرار گرفته است به ترتیب در سمت‌های سرپرست تعمیر اساسی و برون‌سپاری تجهیزات و سرپرست کنترل پسماند سیال حفاری مدیریت سیالات شرکت به کار اشتغال دارند.  

بهرامی‌عیسی‌آبادی که در زمان تألیف کتاب در سمت رئیس اداره کنترل جامدات و پسماند شرکت انجام وظیفه می‌کرد، درباره محتوای کتاب گفت: کتاب کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری به‌طور کامل تخصصی و دارای هشت فصل است و در انتشارات طلوع تهران به چاپ رسیده است.  

وی افزود: این بخش‌ها شامل مدیریت و آزمایش‌های پسماند سیال حفاری، اصول نگهداری و تعمیر تجهیزات، مبانی کنترل جامدات سیال حفاری، جدایش مواد جامد، تجهیزات کنترل جامدات، سانتریفیوژ و محاسبات مدیریت پسماند حفاری است که در ۴۴۷ صفحه برای نخستین‌بار در صنعت حفاری کشور منتشر شده است.  

نویسنده کتاب با بیان اینکه هدف از تألیف این کتاب به اشتراک گذاشتن تجربه‌های، مستندسازی عملیات، ارتقای سطح علمی، آگاهی و دانش فنی کارشناسان حفاری چاه‌های نفت و گاز در زمینه کنترل جامدات و مدیریت پسماند در دستگاه‌های حفاری است، اظهار کرد: پیش از این نیز  کتاب‌های «تخصصی سیالات حفاری زمین‌گرمایی» و «سیالات حفاری کاربردی» به ترتیب با شمارگان یک هزار و 2 هزار نسخه منتشر شده بود که ثمره سال‌ها کار سخت و طاقت‌فرسای متخصصان صنعت حفاری است که به‌منظور پیشبرد اهداف صنعت نفت کشور و حفاری چاه‌های نفت و گاز تلاش مضاعفی را به عمل آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین کتاب‌های «تخصصی سفرنامه گل‌شناسی» و «۱۲۰ راهکار در راهبری سیالات حفاری» را تألیف کرده است و هم‌اکنون در مراحل چاپ قرار دارد.

کد خبر 304875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =