تولید ۱۳ عضو اوپک به زیر ۲۳ میلیون بشکه رفت

تولید روزانه نفت اعضای اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئن (خرداد - تیر) به ۲۲ میلیون و ۲۷۱ هزار بشکه رسیده که کمترین میزان در ۲۸ سال گذشته است.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ۱۳ عضو اوپک براساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه این سازمان که امروز منتشر شد، در ماه ژوئن  سال ۲۰۲۰ میلادی یک میلیون و ۸۹۳ هزار بشکه کمتر از ۲۴ میلیون و ۱۶۴ هزار بشکه ماه مه، نفت تولید کردند.

مجموع تولید ۱۳ عضو اوپک در ماه ژوئن روزانه ۲۲ میلیون و ۲۷۱ هزار بشکه بوده است.

عربستان، عراق و ونزوئلا به ترتیب با کاهش تولید روزانه ۹۲۳ هزار بشکه، ۴۴۹ هزار بشکه و ۱۹۹ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئن به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: تولید نفت خام ایران در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی  برخلاف ماه مه روزانه ۸ هزار بشکه کاهش یافته است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

افزایش بیش از ۱۲ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین نشان داد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئن ۱۲ دلار و ۷۱ سنت معادل ۵۴ درصد نسبت به ماه مه افزایش یافته است.

قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن ۳۶ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه مه ۲۳ دلار و ۵۵ سنت و میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون  ۳۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئن با افزایش ۴۷.۲ درصدی به ۳۷ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید که ۱۱ دلار و ۸۸ سنت بیشتر از ماه مه است.

کد خبر 304979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =