هدایت نقدینگی‌ها به سوی طرح‌های پتروشیمی ثبات اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم نقدینگی‌ها، باید منابع را به سمت پروژه‌های بزرگ پتروشیمی یا حوزه معادن و فلزات هدایت کنیم که افزون بر درآمد ارزی، سبب ثبات اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ما شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف، شامگاه سه‌شنبه (۲۴ تیرماه) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به برنامه و رویکرد مجلس یازدهم برای تعامل با سایر قوا اشاره کرد و گفت: در حدود ۵۰ روزی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد تلاش بر این بوده که مجلس وظایف خود را براساس آیین‌نامه داخلی شکل دهد که در همین زمینه در زمانی حداقلی کمیسیون‌های تخصصی شکل گرفت و نشست‌هایی با اعضای دولت و وزرا در صحن و کمیسیون‌های مجلس برگزار شد.

وی افزود: تأکید بر این است که تعامل ما با سایر قوا در چارچوب قانون باشد، به‌طوری که بر این باوریم فلسفه وجودی اقدام‌های مجلس باید باز کردن گره از کار مردم باشد و در تعامل‌های خود فعالیتی انجام دهیم که به نفع مردم به‌ویژه حل مشکلات اقتصادی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت ما در مجلس با نظارت است، تصریح کرد: در نظارت به هیچ‌وجه دنبال مچ‌گیری از دولت نیستیم. بنای مجلس بر  این نیست که چوب لای چرخ دولت بگذاریم، بلکه می‌خواهیم عصایی برای دولت باشیم تا گره از کار مردم باز شود.

قالیباف عنوان کرد: هیچ کاری نشدنی نیست. مجلس بسته اقتصاد مردمی خود را با مشورت کارشناسان و صاحب‌نظران و نمایندگان اجرایی کرده است و روزهایی که کمیسیون‌ها در حال شکل‌گیری بود نمایندگان ساعت‌های طولانی درباره جزییات این بسته جلسه گذاشتند و ابعاد مختلف آن را بررسی کردند. در واقع این بسته نتیجه خرد جمعی است که پیش از آغاز به‌کار مجلس روی آن بررسی‌های فراوانی صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم نقدینگی در بازار بورس گفت: با توجه به این حجم نقدینگی ما باید منابع را به سمت پروژه‌های بزرگ پتروشیمی یا حوزه معادن و فلزات هدایت کنیم که افزون بر درآمد ارزی، سبب ثبات اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ما شود.

کد خبر 304980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =