انجام تعمیرات اساسی ردیف ۳ نفت و گاز تاسیسات دارخوین

تعمیرات اساسی ردیف ۳ نفت و گاز منطقه نفتی دارخوین و توپک‌رانی خطوط لوله جریانی اصلی میدان آزادگان جنوبی با توجه به سیاست‌های کلی و الزام‌های نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی و همچنین استمرار تولید و حفاظت از محیط زیست انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، شهرام اردیان، سرپرست مدیریت عملیات تولید این شرکت گفت: ردیف ۳ نفت و گاز منطقه نفتی دارخوین پس از دریافت مجوزهای لازم از مدار تولید خارج شد و پس از انجام کامل و موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی تجهیزات دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: ردیف ۳ نفت و گاز واحد بهره‌برداری دارخوین، با هماهنگی لازم و با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی ابلاغی، از مدار تولید خارج و پس از انجام کامل و موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی تجهیزات با بیش از ۳۰ هزار نفرساعت کار و تلاش مجدانه همکاران در بخش عملیات دوباره در مدار تولید قرار گرفت و همچنین اجرای تعمیرات اساسی ردیف ۲ نفت و گاز واحد بهره‌بردرای دارخوین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت عملیات تولید شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت‌های این تعمیرات اساسی را که با هدف استمرار تولید و بهبود عملکرد تجهیزات فرآیندی صورت گرفت می‌توان سرویس و کالیبراسیون تجهیزات شامل همه شیرهای کنترلی و دستی، ادوات ابزار دقیق، شیرهای ایمنی، تعویض تیوپ‌های کوره نفت، ترمیم نقاط آسیب‌دیده مخازن نمک‌زدایی و همچنین شست‌وشوی ظروف نام برد.

اردیان گفت: به‌منظور کاهش خوردگی خطوط اصلی انتقال جریانی نفت و همچنین جلوگیری از حوادث ناگهانی و حفاظت از محیط زیست توپک‌رانی خطوط انتقال جریانی در منطقه آزادگان جنوبی نیز انجام گرفت. این عملیات روی خطوط انتقال نفت خام ۳۲ و ۲۴ اینچ از آزادگان جنوبی به واحد بهره‌برداری غرب کارون و خطوط انتقال نفت خام ۱۰ و ۱۲ اینچ کلاسترهای جنوبی و شمالی میدان آزادگان جنوبی به واحد بهره‌برداری غرب کارون جمعاً به طول تقریبی ۱۴۰ کیلومتر انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.

کد خبر 305039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =