صادرات نفت عربستان در مه به کمترین سطح ۹ سال اخیر رسید

آغاز توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس سبب شد صادرات نفت خام عربستان در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی به کمترین سطح در ۹ سال اخیر برسد.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) در تاریخ ۱۶ ژوئیه (جمعه، ۲۷ تیرماه) نشان داد صادرات نفت خام عربستان در ماه مه به پایین‌ترین سطح در ۹ سال گذشته سقوط کرد.

ارسال محموله‌ها در این ماه به ۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین سطح صادرات از اکتبر ۲۰۱۰ است. این در حالی است که مقدار صادرات این کشور تنها یک ماه پیش از آن، ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه در روز بود.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) برای مقابله با بحران ویروس کرونا متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

افت صادرات عربستان در حالی رخ داد که سطح تولید نفت خام  ریاض در این ماه به روزانه ۸ میلیون و ۴۸۶ هزار بشکه در روز - کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۰ – رسید. بالاترین  مقدار تولید عربستان سعودی روزانه ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار بشکه و در ماه آوریل بود. سعودی‌ها یک ماه پیش از آن موفق به افزایش ذخیره‌سازی نفت خام از سطح حداقلی ۱۴۳ میلیون و ۵۰۲ هزار بشکه در ۱۶ سال اخیر و رساندن آن به ۱۴۷ میلیون و ۵۶۱ هزار بشکه شده بودند.

کد خبر 305087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =