قطعات اصلی ۲ دستگاه پمپ گلایکول در زاگرس جنوبی بومی‌سازی شد

تعمیر و بومی‌سازی قطعات اصلی دو دستگاه پمپ تزریق گلایکولد ر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ۱۵ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی به همراه داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نقت مناطق مرکزی ایران، حمید ایزدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی گفت: دو دستگاه پمپ تزریق گلایکول پالایشگاه گاز فراشبند در منطقه عملیاتی آغار و دالان که به دلیل خرابی و فرسودگی برخی قطعات از چرخه تولید خارج شده بودند، پس از بومی‌سازی، بازسازی و تعمیر از سوی کارشناسان این شرکت و بخش خصوصی تولیدی شد.

وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی این تجهیز در تداوم تولید گاز افزود: این پمپ‌ها در فرآیند تولید گاز، وظیفه تزریق و گردش گلایکول برای رطوبت‌گیری و نم‌زدایی از گاز پالایشگاه گاز فراشبند را به‌عهده دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی اظهار کرد: دمونتاژ، ساخت، بازسازی، تعمیرات اساسی و آزمون همه قطعات مهم مانند میل‌لنگ، شاتون‌ها، کراس هد، گژن پیچ‌ها و بوش، یاتاقان‌ها، انجام برخی موارد اصلاحی و طراحی مانند سیستم چرخش روغن، تعمیر و بازسازی کیسینگ و بالانس و مونتاژ مجموعه از جمله اقدام‌های تعمیری انجام‌شده روی یکی از پمپ‌ها است.

ایزدی گفت: تعمیرات پمپ دوم نیز شامل بازسازی، تعمیر قطعات، بالانس، هم‌محورسازی و مونتاژ قطعات است که با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از پایان تعمیرات، صحت عملکرد پارامترهای فنی و عملیاتی پمپ‌ها مانند فشار، دبی، دما، ارتعاش و... نیز بررسی شد و این دو تجهیز پس از ۷۲ ساعت کار در پالایشگاه گازی فراشبند، به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه این تعمیرات با کمترین هزینه انجام شده است، گفت: تحریم‌ها اگر چه شرایط کار را سخت‌تر کرده، اما فرصت دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی تجهیزات مهم صنعت نفت و افزایش سرمایه‌های سازمانی را فراهم کرده است.

کد خبر 305130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =