سامانه پایش انرژی راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه پایش انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده در این باره گفت: براساس ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مؤظف شده سامانه پایش انرژی را ایجاد کند که این موضوع در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ اصلاح الگوی مصرف نیز آمده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: به‌منظور راه‌اندازی سامانه پایش انرژی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همکاری مشترک با معاونت مسکن و ساختمان و همچنین معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های نظام مهندسی را برای راه‌اندازی سامانه آغاز کرده است.

وی راه‌اندازی سامانه پایش انرژی را اقدامی مهم ارزیابی کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند وضع موجود مصرف انرژی در ساختمان‌ها را به شکل به‌روز نشان دهد و همچنین به‌منظور سیاست‌گذاری در برنامه‌های آینده، بسیار مناسب است و می‌تواند به شرکت‌های خدمات انرژی کمک کند بازاریابی را بهتر انجام دهند.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: مقدمات راه‌اندازی سامانه پایش انرژی آغاز شده و امید است با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان برنامه و بودجه به‌منظور تأمین منابع، کار به‌خوبی پیش برود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد: هم‌اکنون مکانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این موضوع اختصاص یافته است و امیدواریم کار به نحو مناسب پیش رود.  

کد خبر 305261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =