مدیران از فرماندهان صحنه در حوادث صنعت نفت حمایت کنند

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت پالایش گاز ایلام بر ضرورت حمایت مدیران از فرماندهان صحنه در حوادث صنعت نفت تأکید کرد و گفت: هزینه‌هایی که در آموزش‌ها می‌شود، در مقابل نتایجی که به‌دست می‌آید، ناچیز است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی کمندی امروز (دوشنبه، ششم مردادماه) در آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرمانده صحنه در وزارت نفت اظهار کرد: این طرح در وزارت نفت با حضور نفرات خبره برگزار و سبب هماهنگی بین تمام شرکت‌ها در سطح وزارت نفت در این مقوله شد.

وی پرهیز از مداخله نفرات غیرمتخصص حتی در سطوح بالا، ایجاد تعاریف کلاسیک در واحدهای مختلف به‌منظور حفظ یکپارچگی و پشتیبانی عملیات، به خط کردن تمام نیروهای عملیاتی در پیروی از فرامین فرماندهان در حوادث را برخی از دستاوردهای این طرح دانست و گفت: همچنین هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق در برگزاری دوره، هم‌خوانی مباحث آموزش‌های تئوری و عملیاتی، انتخابات نفرات برجسته از طریق آزمون‌های حساب‌شده و بازخورد استادان نسبت به مفید بودن مطالب ارائه‌شده برخی از نقاط قوت این دوره هستند.

منتخب دریافت گواهینامه فرمانده صحنه در حوادث صنعت نفت با بیان اینکه حادثه فقط مربوط به اچ‌اس‌یی نیست، تأکید کرد: همه واحدها در حوادثی که اتفاق می‌افتد مشارکت دارند و سهیم هستند.  

وی خواستار حمایت مدیران از فرماندهان صحنه در حوادث صنعت نفت شد و گفت: همچنین به همکاران خود توصیه می‌کنم حتماً به مقوله آموزش در واحدهایشان توجه جدی داشته باشند و آن را اجرایی کنند. هر چه آموزش بیشتر شود بهتر می‌توانیم در حوادث، صدمه‌ها و خسارت‌ها را کاهش دهیم.

مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرمانده صحنه در وزارت نفت با حضور وزیر نفت برگزار شد. در پایان این مراسم افزون بر رونمایی از مجموعه بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی در حوزه اچ‌اس‌یی با تأکید بر ایمنی و آتش‌نشانی (از تاریخ ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ تاکنون) گواهی ۲۰ نفر از فرماندهان صحنه به‌صورت ویدئوکنفرانسی و به نیابت از وزیر نفت در اهواز و عسلویه اهدا شد.

کد خبر 305443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =