تولید پتروشیمی ایران ۲ برابر شده است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تولید محصولات پتروشیمی ما در هفت سال ۲ برابر شده است، گفت: تولید محصولات پتروشیمی کشور در سال ۹۲، ۵۶ میلیون تن بوده است که پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، هشتم مردادماه) در نشست هیئت دولت گفت: ما در این دو سال و چند ماه روزهای سختی را پشت سرگذراندیم و برای مردم هم روزهای راحتی نبود، اما به لطف خدا اساس کشور و نظام و چارچوب اقتصاد کشور و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به‌خوبی اداره شده است. امروز کالای اساسی به فور در اختیار مردم است. در بخش تولید، ‌تولیدگران ما کار بسیار بزرگی را انجام دادند. یعنی تولیدگرانی که در صنایع مهم ما که امروز بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی به آنها وابسته است کارهای بزرگی انجام دادند.  

وی با بیان اینکه کارخانه‌های ما حتی از پارسال بیشتر تولید کرده‌اند، افزود: صادرات غیرنفتی از نظر درآمدی ممکن است مقداری کاهش یافته باشد، اما از نظر وزنی افزایش یافته است. فولاد، مس، آلومنیوم و پتروشیمی بیشتری تولید می‌کنیم. تولید سر جای خود است. وقتی تولید و اشتغال است و تولید هم رو به افزایش است، صادرات هم رو به افزایش خواهد بود.  

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمن در عرصه اقتصادی ما را زمین نزده و نتوانسته صادرات ما را متوقف کند، تصریح کرد: البته مشکلاتی هست که باید دست به دست هم بدهیم تا قابل حل باشد. بخشی قابل حل است و بخشی هم به خاطر تحریم و کروناست.

روحانی با بیان اینکه کاری که تولیدکنندگان بزرگ ما انجام دادند، کار بزرگی بوده است، عنوان کرد: مردم بدانند در هفت سال گذشته تولید فولاد در تمام زنجیره نسبت به تاریخ قبل ایران دو برابر شده است. از تمام مراحل یعنی از معدن، کنسانتره، گندله، فولاد و آهن اسفنجی دو برابر شده است. در پتروشیمی هم تولیدات ما در این هفت سال دو برابر شده است. تولید ما ۵۶ میلیون در سال ۹۲ بوده که تا آخر سال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه شرکت‌های ما به‌ویژه شرکت‌های مهم و بزرگ و آنهایی که ارز ما را تأمین می‌کنند، فعال هستند، گفت: در ۱۰ روز گذشته صادرکنندگان و شرکت‌های مقید که عمدتاً فولاد و پتروشیمی‌ها هستند، ۲.۵ میلیارد دلار ارز را پس داده‌اند و بسیاری از آنها ارز را به‌درستی به سامانه نیما بازمی‌گردانند. البته اقلیتی هم هستند که متخلف بوده و باید براساس قانون با آنها برخورد شود.

رئیس‌جمهوری افزود: امروز شاهد آرامشی در کشور هستیم و هیچ کدام از قوا به دنبال حاشیه‌سازی نیستند. باید همدیگر را کمک و همکاری کنیم و اگر نکته‌ای هم می‌خواهند به ما گوشزد کنند، راه‌حل را هم پیش روی ما قرار دهند، وگرنه نقد خالی دردی را دوا نمی‌کند.

روحانی تصریح کرد: از همه کسانی که در تولید تلاش می‌کنند، ‌کار مردم را تسهیل می‌کنند و در زمینه سلامت، مالیات، قبوض آب، برق و گاز فعالیت می‌کنند تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

کد خبر 305497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =