همکاری ۳ وزارتخانه برای تأمین نیاز گریدهای پزشکی

وزارتخانه‌های نفت، بهداشت و اقتصاد با همکاری مستمر و پایدار خود تأمین گریدهای مورد نیاز صنایع پزشکی را با هدف مبارزه با ویروس کرونا در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در پی درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین نیاز گرید RP270G برای تولید سرم و سرنگ مورد نیاز کشور بخشی از نیازها به‌طور کامل تأمین شد.

بر پایه این گزارش، با توجه به محدویت در تأمین خوراک پروپیلن برای شرکت‌های پلی‌پروپیلن‌ساز، افزایش عرضه در هر گروه، به کاهش عرضه در دیگر گروه‌های کالایی منجر می‌شود.

دفتر توسعه صنایع پائین‌دستی درباره تأمین گریدهای پزشکی مورد نیاز کشور اعلام کرد: تولید و عرضه PP نساجی به‌طور موقت با کاهش جزئی روبه‌رو شده بود تا نیازهای بخش بهداشت و درمان کشور برای ساخت سرنگ و سرم تأمین شود که برای تولید و تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز به‌منظور تولید گرید پزشکی از سوی پتروشیمی شازند، همکاری و تعامل قابل تقدیری از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

اکنون هیچ‌گونه کمبود گرید نساجی در کشور وجود ندارد و پتروشیمی شازند همانند قبل تولید این محصول را ازسر گرفته و در صورت نیاز همگام با دیگر پتروشیمی‌های کشور آماده هرگونه همکاری با بخش بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور است.

کد خبر 305521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =