روند کنونی صادرات نفت آمریکا به آسیا کوتاه‌مدت است

افزایش خیره‌کننده صادرات نفت خام آمریکا به آسیا که انتظار می‌رود در ماه اوت از رقم روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه فراتر رود، روندی پایدار نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لانسستون استرالیا، آسیا در ماه جاری میلادی حجم بی‌سابقه‌ای از نفت خام ایالات متحده آمریکا را وارد کرده و  چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام آمریکا بوده است، این روند صعودی به احتمال زیاد کوتاه‌مدت خواهد بود و نمی‌توان به‌عنوان روندی پایدار روی آن حساب باز کرد.

براساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و ردیابی حمل‌ونقل دریایی، انتظار می‌رود ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئیه وارد آسیا شود. این رقم معادل معادل حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز است.

با وجود اینکه این رقم ممکن است به دلیل دیرکرد محموله‌های ارسالی در اواخر ماه جاری میلادی کاهش یابد، اما حتی با وجود این کاهش، رقم صادرات ماه ژوئیه آمریکا از مقدار صادرات ماه اکتبر پارسال یعنی یک میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز، بیشترین مقدار صادرات نفت آمریکا به آسیا، بیشتر خواهد بود.

سطح بالای صادرات نفت خام ایالات متحده آمریکا به آسیا در ماه اوت نیز ادامه می‌یابد و برآورد می‌شود که رقم آن در این ماه حدود یک میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز باشد، این درحالی است که صادرکنندگان نفت ایالات متحده به ادامه این روند خوش‌بین نیستند.

برآوردها درباره پایدار نبودن این روند به این دلیل خواهد بود که قیمت نفت خام آمریکا در برابر انواع مشابه نفت دیگر تولیدکنندگان مناسب نیست.

محموله‌های وارداتی به آسیا در ماه جاری و آینده میلادی به احتمال زیاد در ماه‌های مارس و آوریل خریداری شده‌اند، نفت خام آمریکا از لحاظ قیمت نسبت به دیگر رقیبانشان مقرون به صرفه‌تر بوده است.

کد خبر 305524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =