بهره‌برداری پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه درآمد ارزی را افزایش می‌دهد

مدیرعامل پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزانه یک میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصول این مجتمع نصیب کشور می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس دولتی‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد متانول‌سازهای عسلویه با تولید پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه متعلق به هلدینگ پتروفرهنگ افزایش یافت. این مجموعه که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، به‌زودی ازسوی دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی می‌رسد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزانه یک میلیون دلار درآمد از محل صادرات این محصول نصیب کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه لایسنسور این شرکت هالدور تاپسو دانمارک و ظرفیت تولید آن سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول در سال است، گفت: این مجتمع در تلاش است با انجام کار مطالعاتی برای احداث بخش پایین‌دستی و تولید محصولات دیگر از متانول برای جلوگیری از خام‌فروشی گام بردارد که در صورت تحقق این موضوع می‌توان به درآمدزایی بسیار قابل توجهی در راستای تکمیل زنجیره ارزش دست یافت.

دولتی‌زاده تصریح کرد: شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه آغازگر تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی خواهد بود و این موضوع از نظر ملی اهمیتی بسزا برای کشور دارد.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد، با بیش از ۱۴ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه، به مدار تولید وارد شد.

این مجتمع که از شرکت‌های تابع هلدینگ پتروفرهنگ به شمار می‌رود، با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرا شده است.

پتروفرهنگ از شرکت‌های تابع صندوق ذخیره فرهنگیان است و سود فعالیت‌های آن به فرهنگیان عضو تعلق می‌گیرد.

کد خبر 305656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =