صادرات روزانه گاز ایران تیرماه ۹۹ به ۷۹ میلیون مترمکعب رسید

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز ایران در تیرماه امسال رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به روزانه ۷۹ میلیون مترمکعب رسید.

محمدرضا جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: صادرات گاز ایران به کشورهای دیگر هیچ‌گاه به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز نرسیده بود، اما تیرماه امسال رکوردی تازه ثبت شد و به رقم ۷۹ میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی ادامه داد: اعلام رقم صادرات گاز توسط وزیر نفت، میانگین صادرات گاز در شرایط کنونی بود و مختص به روز قبل نمی‌شد، بنابراین میانگین روزانه صادرات گاز ایران به ترکیه و عراق هم‌اکنون ۷۵ میلیون مترمکعب است.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد: البته ترکیه از چهار روز پیش درخواست کرد واردات گاز از ایران به این کشور برای انجام تعمیرات متوقف شود که همین موضوع سبب شد مقدار صادرات گاز در این برای چند روز کاهش یابد، البته صادرات گاز به ترکیه از عصر سه‌شنبه (۱۴ مردادماه) از سرگرفته می‌شود.

به گفته جولایی، این وضع در شرایطی است که ایران در اوج زمان تعمیراتی پالایشگاه‌ها و مصرف برق در کشور است و نیروگاه‌ها حداکثر توان خود را به‌کار گرفتند، اما در عین حال گاز آنها نیز در کشور به‌طور کامل تأمین شده و از سوخت مایع استفاده نشده است.

وی یادآور شد: گاز طبیعی کشور هم‌اکنون به عراق و ترکیه صادر می‌شود و ایران همه مقدار درخواستی آنها برای واردات را تأمین می‌کند.

کد خبر 305698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =