به‌کارگیری نیروهای بومی؛ اولویت طرح‌های توسعه‌ای غرب کارون

مجریان طرح‌های توسعه‌ای نفت در منطقه عملیاتی غرب کارون تأکید کردند آموزش و به‌کارگیری نیروهای بومی در اجرای این طرح‌ها همواره در اولویت قرار داشته است و این سیاست همچنان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، موضوع مسئولیت اجتماعی طرح‌های نفتی در غرب کارون روز سه‌شنبه (۲۱ مردادماه) در نشست «سیاست‌ها و نظام‌نامه نحوه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی غرب کارون» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نصراله زارعی، سرپرست طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی در این نشست با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده از سوی وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی غرب کارون، گفت: آموزش و به‌کارگیری نیروهای بومی را در اولویت قرار داده‌ایم که آموزش ۲۵۰ نفر از نیروهای بومی منطقه از جمله اقدام‌های انجام‌شده به شمار می‌رود.

وی ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای اقماری در آزادگان و ضرورت استفاده از نیروهای بومی را تصمیم مؤثر دیگری در این حوزه عنوان کرد و گفت: مسئولان استانی نیز باید بیش از پیش نفت را در این زمینه یاری دهند.

محمد علی اژدری، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز به سهم ۷۰ درصدی نیروی انسانی بومی در به سرانجام رسیدن این طرح توسعه اشاره کرد و گفت: سیاست استفاده از توانمندی پیمانکاران بومی همچنان دنبال می‌شود.

محمدرضا محمدزاده، مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر در شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در این نشست به ضرورت توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار به معنای رشد اقتصادی، امنیت و ایجاد رضایت و ثبات در جامعه است و این رویکرد را در میدان سپهر و جفیر دنبال می‌کنیم.

مهدیه پورشاد، مدیر مسئولیت اجتماعی در شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به ارائه مطالعات انجام‌شده این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی در میدان‌های سپهر و جفیر پرداخت و گفت: در مرحله نخست، مطالعه تطبیقی با در نظر گرفتن فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا انجام شد که نتیجه آن، استخراج راهبردها و نیازسنجی بود. در گام بعد همه گزارش‌های ملی و محلی را بررسی و پس از ارزیابی میدانی، نقشه راهبردی تدوین کردیم.   

به گفته وی، بررسی‌ها نشان‌دهنده موازی‌کاری‌های بسیار در ارائه خدمات انجام‌شده و بعضاً برخی کم‌توجهی‌ها به منابع طبیعی در سال‌های گذشته بوده، ضمن آنکه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی گاهی بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی منطقه انجام شده است.

کد خبر 305969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =