نشت‌یابی بیش از ۲ هزار کیلومتر از شبکه توزیع گاز زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از نشت‌یابی ۲ هزار و ۵۳۷ کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع این استان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو گفت: برای بهره‌برداری ایمن و پیشگیری از حوادث احتمالی، شرکت گاز زنجان به صورت مستمر نسبت به انجام عملیات نشت‌یابی اقدام می‌کند که با زحمات کارکنان بازرسی فنی در چهار ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۵۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و ۸۴ هزار و ۵۷۱ عدد انشعاب نشت‌یابی شد.

وی افزود: انجام عملیات نشت‌یابی در قالب هفت گروه متخصص نشت‌یابی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته در سطح استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان مهم‌ترین هدف از نشت‌یابی خطوط گاز را جلوگیری از بروز سوانح، بهره‌برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: بازرسی‌های مستمر و نشت یابی اهمیت بسیار زیادی در برنامه‌های گاز استان داشته و انجام دقیق عملیات نشت‌یابی و بررسی مستمر خطوط و  تاسیسات از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

احمدلو با بیان اینکه عملیات نشت‌یابی از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در۲۱ شهر استان انجام شده که این تعداد معادل ۴۳ درصد همه خطوط گازرسانی در استان است، تصریح کرد: علاوه بر این اقدام‌ها در ۴ ماه نخست امسال، ۸۴ هزار و ۵۷۱ عدد انشعاب و عملک گاز، ۴۰۷ ایستگاه گاز و ۳ هزار و ۹۵۱ حوضچه شیرآلات نیز در استان زنجان مطابق برنامه‌ریزی نشت‌یابی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تأمین ایمن و پایدار گاز برای مشترکان و اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات گازدار بویژه تأسیسات مدفون؛ بر لزوم بازرسی‌های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید کرد و گفت: این بازرسی‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان سرمایه ملی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و بهره‌برداری ایمن از گاز طبیعی از دیگر اهداف انجام عملیات نشت‌یابی است، افزود: با توجه به افزایش خطوط لوله و انشعابات در استان، پیش‌بینی شده که امسال، ۶ هزار و  ۸۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۹۱ هزار و ۴۴۲ انشعاب نشت‌یابی شود.

احمدلو تصریح کرد: بر همین اساس و همسو با تطبیق فعالیت‌های شرکت گاز استان زنجان با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران، نشت‌یابی از خطوط، بازرسی‌های دوره‌ای و منظم از پروژه‌ها و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز مطابق با برنامه زمان‌بندی مدون به طور مستمر و با جدیت انجام می‌شود.

کد خبر 306227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =