نیروگاه غرب کارون به بهره‌برداری رسید

نیروگاه غرب کارون که با هدف تأمین زیرساخت‌های برق میدان‌های مشترک و تأسیسات نفتی این منطقه عملیاتی ساخته شده است، از طریق ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، بخش گازی طرح ساخت نیروگاه غرب کارون (2 فاز نخست) با سرمایه‌گذاری حدود ۳۲۰ میلیون یورو، صبح امروز (دوشنبه، سوم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت، با اعلام دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد.

بر اساس این گزارش، طرح ساخت نیروگاه غرب کارون با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات با هدف تأمین برق میدان‌های نفتی آزادگان، یاران، یادآوران، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰، واحد بهره‌برداری و تلمبه‌خانه غرب کارون در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد که در این راستا تا کنون واحدهای اول و دوم گازی این نیروگاه با ظرفیت واقعی بیش از ۳۰۰ مگاوات تکمیل و دسترسی میدان‌های یادآوران، آزادگان شمالی و تلمبه‌خانه غرب کارون به شبکه برق‌رسانی امکان‌پذیر شده است.

بر مبنای قرارداد احداث نیروگاه غرب کارون که به‌صورت تبدیل انرژی (BOO) برای ۲۰ سال بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت مپنا منعقد شده است، همه تولید برق این نیروگاه تحویل میدان‌های غرب کارون می‌شود.

این نیروگاه، یک نیروگاه سیکل ترکیبی است که هم‌اکنون دو واحد گازی آن به مدار آمده و فرآیند اجرای واحد بخار (فاز سوم) نیز در دست اقدام است. حدود ۸۵ درصد از تجهیزات به‌کار رفته در این طرح از داخل کشور تأمین شده و سهم نیروهای بومی شاغل در طرح نیز بیش از ۷۰ درصد بوده است. 

نیروگاه غرب کارون، نیروگاهی خصوصی در عرصه فروش برق به صنایع نفت و گاز است که در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در جنوب میدان نفتی جفیر، در مجاورت طرح ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ احداث شده است.

کد خبر 306391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =