جاده پیرامونی باند فرودگاه جزیره خارک افتتاح شد

پروژه جاده ایمنی – امنیتی دسترسی به باند فرودگاه شهدای جزیره خارک هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، هم‌زمان با هفته دولت و با حضور مسئولان، پروژه جاده ایمنی – امنیتی دسترسی به باند فرودگاه شهدای جزیره خارک به بهره‌برداری رسید.

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: جزیره خارک به‌عنوان یکی از نقاط مهم، راهبردی و مرکز صادرات نفت خام کشور است که شرکت‌های نفتی و پتروشیمی متناسب با مأموریت‌های خود در این جزیره مستقر هستند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جزیره خارک که تنها راه دسترسی به آن از طریق دریا و هوا است و ممکن است در طول سال با توجه به شرایط آب و هوایی دسترسی به راه‌های آبی وجود نداشته باشد، نقش فرودگاه شهدای جزیره خارک به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه حمل‌ونقل هوایی و مرکز ثقل پشتیبانی از فرایندهای عملیاتی  پایانه‌های نفتی ایران در دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام و نیز ارائه خدمات هوایی به دیگر شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره، ارگان‌ها و مردم حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: این پروژه‌ جزو الزام‌های فرودگاهی است و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و به طول ۶ کیلومتر و عرض ۷ متر از سوی عملیات عمومی و خدمات پشتیبانی پایانه‌های نفتی ایران اجرا شد.

کد خبر 306394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =