پژوهشگاه نفت با سه شرکت شتاب‌دهنده توافقنامه امضا کرد

پژوهشگاه صنعت نفت با سه شرکت شتاب‌دهنده ایده‌پردازان، آیتک و آبان به‌منظور حمایت و توانمندسازی کارآفرینان و ایده‌پردازان خلاق در حوزه نفت و انرژی موافقت‌نامه امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی، رئیس این پژوهشگاه در حاشیه امضای موافقت‌نامه‌ها گفت: ورود به عرصه‌های اکوسیستمی و نوآوری به‌عنوان یک سیاست جدی در اغلب کشورها دنبال می‌شود و پژوهشگاه صنعت نفت نیز همراه با تجربه عملیاتی کشور در این حوزه، وارد فصل نوینی از فعالیت‌های خود می‌شود.

وی افزود: پژوهشگاه با این جریانات همگام شده است و امیدواریم به‌زودی بتوانیم شعاع عملیاتی خود را در این حوزه گسترش دهیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه نظر مقام عالی وزارت نیز همسو با این دست از اقدام‌ها است، تصریح کرد: وزارت نفت همواره تمایل خود در تقویت این سیاست‌ها و برنامه‌ها را اعلام کرده و خوشبختانه پژوهشگاه در این زمینه پیشگام شده و می‌تواند جاده را برای ورود بخش‌های مختلف صنعت نفت به این عرصه هموار کند.

توفیقی اظهار کرد: بنا بر همکاری مشترک با سه شتاب‌دهنده معتبر و صاحب تجربه، یقین دارم که پژوهشگاه می‌تواند از ظرفیت خود بیش از پیش در حوزه فناوری و خلق ارزش برای مشتریان خود استفاده کند و همچنین برای بخش‌های مختلف صنعت نفت مفید و اثربخش باشد.

وی به نیازهای فناورانه کشور نیز اشاره کرد و گفت: کشور از یک سو با عقب‌ماندگی‌ در حوزه تکنولوژی روبه‌رو است و از سوی دیگر سرشار از نیروهای فکری و انسانی با استعداد است که تجمیع این دو پدیده به‌صورت عرضه و تقاضا می‌تواند صنعت نفت را که یک صنعت مادر و محوری است به جلو حرکت دهد و حتی سرریز فناوری‌ها را به دیگر بخش‌های صنعت عرضه کند.

کد خبر 306433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =