آلمان خواستار مذاکرات مستقیم برای حل مناقشه اکتشافی شرق مدیترانه شد

وزارت امور خارجه آلمان از سفر وزیر امور خارجه این کشور به آتن و آنکارا و برقراری فضای گفت‌وگوی مستقیم بین دور طرف برای حل مناقشه اکتشافی شرق مدیترانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه (سوم شهریورماه) اعلام کرد که هایکو ماس قصد دارد روز سه‌شنبه (چهارم شهریورماه) برای حل مناقشه اکتشافی شرق مدیترانه راهی آتن و آنکارا شود.

وی افزود: آلمان از تصمیم ترکیه برای گسترش فعالیت‌های یک کشتی اکتشافی ابراز تأسف می‌کند.

تنش‌های موجود بین یونان و ترکیه، در پی اعزام کشتی اکتشافی «اوروج رئیس» ترکیه به همراه دو کشتی جنگی به این منطقه افزایش یافته است. این کشتی برای تهیه نقشه حفاری‌های احتمالی نفت و گاز در منطقه‌ای که آتن و آنکارا مدعی آن هستند، به شرق دریای مدیترانه ارسال شده است.

به گزارش شانا، ترکیه روز یکشنبه (دوم شهریورماه) اعلام کرده بود که کشتی اکتشافی اوروج رئیس تا ۲۷ اوت (ششم شهریورماه) به فعالیت‌های‌های لرزه‌نگاری خود در منطقه مورد مناقشه شرق مدیترانه ادامه خواهد داد. 

ترکیه و یونانبر سر منابع هیدروکربوری موجود در این منطقه به دلیل دیدگاه‌های متناقض موجود درباره سهم هریک از این دو کشور از فلات قاره آب‌های حاشیه جزایر یونان به‌شدت مناقشه دارند.

کد خبر 306505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =