پالایشگاه سرخون و قشم موفق به ساخت ۲۸۵۰ قطعه توربین راستون شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از ساخت ۲۸۵۰ قطعه توربین راستون در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدحسین نوروزی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این مجموعه پالایشگاهی برای رفع معضلات و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، بیش از ۱۴۰ قلم شامل ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه توربین راستون را ساخته که میزان قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی مالی به همراه داشته است.

وی افزود: از سرویس خارج کردن واحد شیرین‌سازی گاز و جایگزین کردن ماده جاذب H2S، تزریق آب همراه گاز به سازند چاه، کاهش فشار عملیاتی پالایشگاه با تخلیه طبیعی، پیگیری سناریوی استفاده از گاز کم فشار تولیدی پالایشگاه و پیگیری فشارپذیری خط ۲۲ اینچ تا فشار ۶۰۰ پام، از جمله اقدام‌هایی است که در هفت سال‌ گذشته انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم تصریح کرد: شرکت گاز استان هم امسال افزون بر روزآمد و بهینه کردن موارد یادشده، پیگیر احداث خط ۲۰ اینچ انتقال گاز سرخون به نیروگاه خلیج فارس و نهایی کردن سناریوی استفاده از گاز کم فشار است.

نوروزی گفت: تعویض خط ۲۰ اینچ خروجی پالایشگاه سرخون و گازرسانی به اماکن عمومی شهرک فجر از دیگر پروژه‌های مهم انجام‌شده در دولت تدبیر و امید است که هدف از اجرای این پروژه، اصلاح خط ۲۰ اینچ خروجی پالایشگاه سرخون به‌دلیل خوردگی بود، همچنین هدف از پروژه گازرسانی به اماکن عمومی شهرک فجر، تأمین سوخت پاک برای مصارف عمومی ساختمان‌ها و شهرک فجر، افزایش بهره‌وری انرژی و حفظ محیط زیست است.

وی یادآور شد: شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در دولت تدبیر و امید موفق به احداث جاده به‌منظور  بالا بردن ایمنی، کوتاه کردن مسیر از شهرک فجر به پالایشگاه و تسهیل در عبور و مرور روستاییان هم‌جوار در زمینه مسئولیت اجتماعی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم همچنین از ثبت نخستین پروژه CDM صنعت گاز در سازمان ملل برای جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل خبر داد و گفت: نخستین پروژه CDM صنعت گاز کشور، سومین پروژه وزارت نفت و همچنین هجدهمین پروژه کشور در زمینه CDM برای جمع‌آوری‌ گازهای ارسالی به مشعل توسط پالایشگاه گاز سرخون انجام شد که در هیئت اجرایی سازمان ملل به ثبت رسید.

کد خبر 306507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =