تلاش برای تداوم تولید پایدار در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران از تداوم آمادگی همه‌جانبه این منطقه در زمینه انتقال ایمن، پاک و پایدار گاز طبیعی در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فیروز خدایی ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به عملکرد و دستاوردهای این منطقه در دولت تدبیر و امید گفت: با اقدام‌های انجام‌شده و پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازهم، کارکنان این منطقه همه توان خود را برای ارائه خدمات مطلوب، ایمن و پایدار انتقال گاز به‌کار بسته‌اند.

وی افزود: همگام با تعهد به رسالت خویش سعی کردیم توجه ویژه به استفاده بهینه از منابع، سرمایه انسانی و همچنین خودکفایی در بومی‌سازی تجهیزات داشته باشیم.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تکمیل نواقص تأسیسات تقویت فشار گاز هشترود، انجام آزمایش‌های مقاومت مصالح تأسیسات تبریز، سراب، بازرگان و اردبیل، تکمیل سوله ورزشی نوردوز، رنگ‌آمیزی piping و تجهیزات لانچر رسیور و ولوهای ۷و ۸ و ۲۰ تأسیسات مرند و مرگنلر، ساخت  و نصب اگزاست شماره ۲ تأسیسات تقویت فشار گاز چلوند، احداث ابنیه فنی خط ۳۶ میاندوآب در مسیر رودخانه زرینه‌رود، اجرای پروژه آنتی‌آیسینگ واحد 2 تأسیسات گاز تبریز را از اقدام‌های مهم این منطقه عملیاتی در دولت تدبیر و امید برشمرد.

خدایی ادامه داد: بررسی و تأیید گزارش‌های کمی در ارتباط با موضوع قرارداد مطالعات آسیب‌پذیری لرزه‌ای، مطالعات آسیب‌پذیری لرزه‌ای تأسیسات تقویت فشار گاز اردبیل، سراب، تبریز، خرید، نصب، اجرا و آموزش سیستم حفاظت الکترونیک تأسیسات تقویت فشار گاز ابراهیم‌آباد، تغییر مسیر خط ۱۶ اینچ سقز - بانه در محدوده سد چراغ ویس، جابه‌جایی سوله دو دهانه در محل توسعه ایستگاه تبریز، بررسی پوشش خطوط لوله با دستگاه C-Scan، ایجاد اتاق سرور در ساختمان مرکزی و اصلاح سیستم حفاظت در برابر صاعقه تأسیسات هشترود، تنها بخشی از پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در این منطقه در سال ۹۳ بود.

وی تصریح کرد: احداث ایستگاه حفاظت کاتدیدک امیرآباد ۱۶جلفا، احداث ایستگاه حفاظت کاتدیدک تأسیسات گاز مرند، مرگنلر، هشترود و زنجان و احداث ۶ دستگاه اتاقک حفاظت از زنگ، ایجاد کریدور بین اتاق کنترل و سوئیچ روم در تأسیسات زنجان و هشترود و... بعضی دیگر از پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در سال ۹۵ به شمار می‌آیند و در مجموع  در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، یعنی در هفت سال گذشته، بسیاری از پروژه‌های منطقه ۸ که گاه بسیار مهم هم بوده، برای تأمین پایدار گاز به سرانجام رسیده است.

کد خبر 306574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =