لوله‌های بدون درز کوچک‌تر از ۶ اینچ بومی‌سازی شد

لوله‌های درون‌چاهی و جریانی بدون درز کوچک‌تر از ۶ اینچ با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی بومی‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران از خط تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران بازدید و بر ساخت داخل لوله‌های درون‌چاهی و جریانی بدون درز کوچک‌تر از ۶ اینچ که مورد نیاز طرح‌های در دست اقدام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌ویژه طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت است، تأکید کردند.

از اوایل سال ۱۳۹۸ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای داخلی‌سازی لوله‌های جریانی و درون‌چاهی بدون درز کوچک‌تر از ۶ اینچ، مذاکرات فشرده‌ای با گروه ملی صنعتی فولاد ایران آغاز کرد که در نهایت اواخر سال ۱۳۹۸ گروه ملی صنعتی توانست این کالاهای مهم و پرمصرف بخش بالادستی صنعت نفت را که پیش‌تر از خارج کشور تأمین می‌شد، ساخت داخل کند. هم‌اکنون بخشی از این لوله‌ها از سوی گروه ملی صنعتی فولاد ایران ساخته شده است.

 شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای سال ۹۹، حدود ۱۰ هزار شاخه جریانی ۶ اینچ ۵L و پیمانکاران طرح ۲۸ مخزن، ۷۵۰ کیلومتر لوله‌های۴ و ۶ اینچ ۵L و ۱۱۰۰ کیلومتر لوله‌های ۵ و ۴.۵ اینچ ۵CT درون‌چاهی را در سبد خرید خود قرار داده‌­ است که امید می‌رود در آینده نزدیک قراردادهای مربوطه به امضا برسند.

کد خبر 306607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =