۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
  • کد خبر: 306628
شبکه فیبر نوری خانگیران به بهره‌برداری رسید

شبکه فیبر نوری با هدف افزایش امنیت و پایداری شبکه در ساختمان‌های اداری و استراحتگاه بهره‌برداری منطقه عملیاتی خانگیران راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمد رفیق، رئیس فناوری و اطلاعات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره اجرای شبکه فیبر نوری گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه افزایش امنیت و پایداری شبکه در استراحتگاه منطقه عملیاتی خانگیران بود که این مهم به همت متخصصان این شرکت اجرا شد و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در موضوع فناوری اطلاعات، استفاده از شبکه فیبر نوری را در راستای افزایش امنیت اطلاعات مؤثر دانست.

رئیس فناوری و اطلاعات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بستر فیبر نوری را یکی از ایمن‌ترین و پایدارترین کانال‌های ارتباطی عنوان کرد و گفت: از مزیت‌های دیگر اجرای شبکه فیبر نوری افزون بر افزایش امنیت، پهنای باند بالا، افزایش طول شبکه، هزینه پایین‌تر، استحکام بیشتر، غیرقابل اشتعال و سبک‌تر بودن آن است.

رفیق ادامه داد: در کابل‌های مسی به دلیل نبود امکان افزایش فرکانس با محدودیت پهنای باند روبه‌رو هستیم که این موضوع نیز در انتخاب فیبر نوری برای اجرای این پروژه حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: هزینه ریالی صرف شده در راه‌اندازی و اجرای این پروژه بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال است و در اجرای آن افزون بر پیاده‌سازی کابل فیبر نوری به طول ۴۲۰۰ متر، ۱۳ ساختمان اداری به شبکه متصل و همچنین زیرساخت‌های داخلی شبکه برای ۱۱ ساختمان نیز فراهم شد.

کد خبر 306628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =