۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
  • کد خبر: 306800
همکاری‌های جی‌یی‌سی‌اف و اوآپک تقویت می‌شود

مجمع کشورهای صادرکننده گاز و سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت همکاری‌های خود را توسعه می‌دهند.

به گزارش شانا، مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) و سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت (OAPEC)- دو سازمان برجسته انرژی جهان – با هدف افزایش همکاری‌های دوجانبه، روز دوشنبه (۱۱ شهریورماه) نشستی را به‌صورت وبینار برگزار کردند.

در نشست مجازی دبیرخانه‌های جی‌یی‌سی‌اف و اوآپک سیر تحولات کنونی در همکاری این دو سازمان و همچنین تأثیر بیماری کرونا بر بازارهای انرژی جهان بررسی شد.

با برگزاری این نشست با حضور مقام‌های ارشد جی‌یی‌سی‌اف و اوآپک، انتظار می‌رود اتحاد بین دو نهاد یادشده افزایش یابد و زمینه توسعه بخش‌های نفت و گاز را از طریق تحقیق و تبادل اطلاعات، درک بیشتر شرایط بازار، کمک‌های فنی گسترده و دسترسی به تازه‌تین یافته‌ها فراهم کند.

این دو سازمان ۶ عضو مشترک شامل الجزایر، مصر، عراق، لیبی، قطر و امارات متحده عربی دارند.

مقام‌های حاضر در این نشست، زمینه‌های بالقوه همکاری از طریق گزارش‌های مشترک و تفسیرهای تخصصی، سخنرانی کارشناسان اوآپک در جی‌یی‌سی‌اف و شرکت در کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مورد علاقه مشترک را بررسی کردند. 

مقام‌های اوآپک به سه زمینه همکاری از جمله «مطالعه‌های فنی و گزارش‌ها»، «نشست سالانه اوآپک درباره جی‌یی‌سی‌اف» و «همکاری بین‌المللی در زمینه گاز طبیعی» اشاره کردند.

مطالعه‌های فنی و گزارش‌های اوآپک درباره گاز طبیعی به‌طور معمول بر اکتشاف‌های کنونی و آینده گاز در شرق مدیترانه، رونق گاز شیل در ایالات متحده و تأثیر آن بر بازار جهانی گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی)، استفاده از ال‌ان‌جی به‌عنوان سوخت دریایی و یک گزارش سه ماهه از تحولات بازار گاز طبیعی متمرکز است. 

در حوزه منابع انسانی، جی‌یی‌سی‌اف و اوآپک توافق کردند که امکان همکاری در زمینه تبادل دانش، آموزش مهارت و تکالیف کوتاه‌مدت، به‌ویژه با توجه به چالش‌های همه‌گیری کرونا را بررسی کنند. 

در زمینه تبادل داده، جی‌یی‌سی‌اف به استفاده از مجموعه گسترده داده‌های اوآپک که از بعضی مدل‌های گاز طبیعی استفاده می‌کند، ابراز تمایل کرد. 

به‌عنوان گام بعدی، دو طرف توافق کردند گروه‌هایی را برای نظارت بر پیشرفت توسعه روابط انتخاب کنند، به‌طوری که به امضای تفاهم‌نامه در سطح دبیران کل منجر شود.

کد خبر 306800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =