۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
  • کد خبر: 306859
بهره‌مندی ۹۵ درصدی جمعیت ایران از گاز در سال ۹۹

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ۹۵ درصد جمعیت کشور امسال از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا مشایخی در آیین تودیع و معارفه سرپرست شرکت گاز استان سمنان اظهار کرد: هم‌اکنون روزانه ۲۴۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تحویل می‌شود و تا پاییز امسال، ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار روستا و ۱۱ شهر کشور در چهار ماه نخست امسال گازرسانی شده‌اند، ادامه داد: با گذشت پنج ماه از سال، با تلاش کارکنان شرکت ملی گاز ایران چشم‌انداز بهره‌مندی ۹۵ درصدی مردم شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی به‌زودی محقق می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: یارانه گاز واحدهای صنعتی و تولیدی در شورای اقتصاد تصویب شده است و به این ترتیب صاحبان واحدهای صنعتی که در محدوده خطوط انتقال و تغذیه و شبکه گازرسانی کشور قرار داشته باشند، می‌توانند به شرکت‌های استانی گاز مراجعه کنند و از این یارانه بهره‌مند شوند.

مشایخی با بیان اینکه رویکرد شرکت ملی گاز ایران افزایش بهره‌مندی مردم مناطق شهری و روستایی کشور از گاز طبیعی است، گفت: مسئولان استانی باید بیش از پیش برای تحقق این راهبرد تلاش کنند. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های عمرانی بدون اعتبار نخواهند بود و مسئولان استانی بدون نگرانی در این زمینه، با قوت به اجرای طرح‌های عمرانی بپردازند.

وی یادآور شد: براساس آمار، هم‌اکنون ۹۸ درصد خانوارهای شهری و نزدیک به ۸۲ درصد خانوارهای روستایی کشور از گاز طبیعی برخوردارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر همراهی مردم در مصرف بهینه گاز به‌ویژه در فصل‌های سرد سال، اظهار کرد: سامانه‌های تأمین و شبکه‌های انتقال و توزیع در سطح کشور به مرور روزآمد می‌شوند.

کریدورهای انتقال گاز همگی فعال هستند

مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه کریدورهای انتقال گاز همگی فعال هستند، گفت: در ماه‌های سرد سال، قطعی گاز در هیچ نقطه‌ای از کشور که گازرسانی ‌شده، وجود نداشته است و در این ماه‌ها، مصرف خانگی در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که عملکرد شرکت گاز استان سمنان در گازرسانی به شهرها و روستاهای استان، با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد شهری و ۹۱ درصد روستایی مثبت بوده است، تصریح کرد: همکاری در پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز از اقدام‌های شاخص شرکت گاز استان سمنان است که تلاش برای حفظ و ارتقای شرایط کنونی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اولویت نخست هر سازمان؛ حفظ کرامت و حرمت منابع انسانی در همه حوزه‌هاست

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگر از این آیین ضمن قدردانی از خدمات ارزنده علیرضا شریفی‌نژاد، مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان سمنان، اظهار کرد: اولویت در هر سازمانی، حفظ کرامت و حرمت منابع انسانی در همه حوزه‌هاست که این مهم بازدهی مثبتی را در راستای عملکرد شرکت به ارمغان خواهد آورد؛ بازدهی مثبتی که ما امروز در این استان، به عینه شاهد آن هستیم.

مشایخی همچنین همکاری در پروژه بزرگ گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را یکی از اقدام‌های شاخص شرکت گاز دانست.

علیرضا شریفی‌نژاد نیز در سخنانی خلاقیت کارکنان و استفاده از ظرفیت استان برای دیگر استان‌ها را از موارد شاخص شرکت گاز استان سمنان دانست و از همه کارکنان این شرکت که نقش مهمی در توسعه گازرسانی استان داشتند قدردانی کرد.

علیرضا اعوانی سرپرست شرکت گاز استان سمنان با اشاره به سرآمدی این شرکت در مباحثی همچون GIS، بازرسی فنی، اچ‌اس‌یی، نگهداری و تعمیرات، مدیریت خوردگی، سامانه دیده‌بان انرژی، نخبگی، تعهد، تقوا و تلاش بی‌پایان را از ویژگی‌های کارکنان این شرکت عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک و یاری خداوند متعال و البته حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران و مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی استان، شاهد موفقیت‌های بیش از پیش شرکت گاز استان سمنان در همه عرصه‌ها باشیم.

کد خبر 306859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =