۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 307336
ساخت تجهیزی کاربردی در شرکت پایانه‌های نفتی

یک نمونه تجهیز مرتبط با گوی‌های شناور با استفاده از توان متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی‌سازی شد و پس از انجام تست‌های لازم روی دو دستگاه گوی شناور پایانه میعانات گازی عسلویه نصب و عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی از اولویت‌های اصلی این شرکت است تا بر اساس آن در خرید تجهیزات خارجی بی‌نیاز شویم و واحدهای فنی و مهندسی این شرکت گام‌های مؤثری در خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز شرکت برداشته‌اند و با این کارها صرفه‌جویی ارزی بالایی رقم خورده است.

وی افزود: در شرایط خاص کنونی و با توجه به اعمال تحریم از سوی کشورهای خارجی، متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق شدند یکی از تجهیزات کاربردی با عنوان گوی شناور را طراحی و بومی‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: همه گوی‌های شناور که برای بارگیری سیالات  استفاده می‌شوند با توجه به ماهیت چرخشی در حین بارگیری و اتصال به کشتی دارای تنش‌های حرکتی روی خطوط جریانی هستند که این ارتعاش‌ها و تنش‌های ناشی از نوسانات فشار سیال و همچنین حرکت تجهیزات از سوی اتصال ارتجاعی (لرزه‌گیر) جذب و مهار می‌شود.

اسدروز تأکید کرد: تجهیز ساخته‌شده لرزه‌گیر (EXPANSION  JOINTS) به‌عنوان یک تجهیز تولید خارج و در انحصار شرکت گارلوک آمریکا است و با توجه به نبود امکان خرید، از سوی متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های داخلی طراحی و ساخته شد که با این کار گام‌های مؤثری در زمینه خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز پایانه‌های نفتی ایران برداشته شد و صرفه‌جویی ارزی بالایی حدود ۱۰ برابر قیمت کمتر نسبت به نمونه خارجی آن به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: خرید از داخل افزون بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تأمین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می‌شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور خواهد شد.

کد خبر 307336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =