راه‌اندازی خط تولید جدید در مسیر احداث خط لوله گوره - جاسک

به دنبال اجرای طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک و احداث خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت در این طرح که با ایجاد کار و اشتغال گسترده برای شرکت‌های ایرانی همراه بوده است، به‌تازگی خط تولید پوشش FBE در یکی از شرکت‌های لوله‌سازی ایرانی راه‌اندازی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی، مدیرعامل این شرکت و شهرام شمس، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی معاونت مهندسی وزارت نفت به منظور نظارت بر روند ساخت و پوشش لوله‌های طرح گوره-جاسک از کارخانه لوله‌سازی صفا و شرکت پکاشیمی بازدید کردند تا در جریان نحوه عملکرد خط تولید پوشش FBE شرکت لوله‌سازی صفا که به‌تازگی به‌واسطه اجرای طرح گوره - جاسک راه‌اندازی شده است، قرار گیرند.

دهقانی در این بازدید با اشاره به تولید روزانه بیش  از ۲.۵ کیلومتر لوله در این کارخانه، گفت: بستر تولید لوله پیش از این نیز در کشور فراهم شده بود و با توجه به اهمیت لوله‌های سازگار با سرویس ترش در این طرح، شرکت‌های لوله‌ساز توانمندی‌های خود را در حوزه تولید لوله ارتقا داده‌اند و خوشبختانه در این بازدید مشاهده شد که لوله‌های تولید داخل از نظر کیفی و کمی و همچنین از حیث تنوع در جایگاه مناسبی هستند و می‌توانند به‌تدریج صنعت نفت را از واردات لوله بی‌نیاز کنند.

وی با بیان اینکه به‌منظور استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی، لازم است صنعت نفت نیازهای آتی خود را به شرکت‌های لوله‌سازی اعلام کند تا آنها آمادگی‌های لازم را برای تولید و تأمین نیازهای صنعت نفت در حوزه لوله کسب کنند، ادامه داد: کیفیت لوله‌های مورد استفاده در صنعت نفت به‌ویژه در بخش بالادستی اهمیت ویژه‌ای دارد که بازرسی فنی نیز بر کیفیت لوله‌های تولیدی صحه گذاشته است.

مدیران نامبرده از کارخانه پکاشیمی که مواد اولیه پوشش FBE لوله‌های طرح گوره - جاسک را می‌سازد هم بازدید کردند.

به گفته مدیران شرکت پکاشیمی، تا قبل از داخلی‌سازی لوله‌های طرح گوره – جاسک، مواد اولیه پوشش FBE وارد کشور می‌شد، اما به‌ واسطه ساخت داخلی زنجیره تأمین لوله (تختال، ورق، لوله و پوشش) این مواد را شرکت پکاشیمی تولید می‌کند که این موضوع نیز یکی دیگر از دستاوردهای این طرح ملی و راهبردی در سال جهش تولید است.

هم‌اکنون در شرکت لوله‌سازی صفا ۱۳۰۰ نفر شاغل هستند که براساس اعلام این شرکت، به واسطه طرح گوره - جاسک از ابتدای امسال ۳۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است و تا پایان امسال ۷۰۰ فرصت شغلی جدید دیگر نیز ایجاد می‌شود. در شرکت پکاشیمی نیز ۷۰۰ نفر شاغل هستند.

کد خبر 307361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =