پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دوره تحریم آثار مثبتی برای کشور داشته است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که پروژه‌های ملی و اولویت‌دار نظیر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و خودکفایی گندم آثار مثبت فراوانی در دوره تحریم برای کشور داشته است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، عصر روز دوشنبه (۳۱ شهریورماه) در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش‌های دبیرخانه این ستاد از وضع اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی، گفت: انتخاب برخی پروژه‌ها به‌عنوان پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی براساس بررسی‌های دقیق و هدف‌دار بوده است و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که پروژه‌های ملی و اولویت‌دار نظیر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و خودکفایی گندم آثار مثبت فراوانی در دوره تحریم برای کشور داشته است.

وی افزود: پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی همواره با دقت و براساس نیازهای اساسی کشور تعیین می‌شود و معمولاً اجرای این پروژه‌ها در جلوگیری از خروج ارز یا در توسعه صادرات مؤثر بوده که لازم است از استانداران کشور نیز درباره اجرای این پروژه‌ها قدردانی شود، زیرا گزارش‌های دبیرخانه حاکی از آن است که اجرای این پروژه‌ها در استان‌ها موفق بوده است.

در ابتدای این نشست نیز نماینده دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از وضع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ در سطح ملی ارائه کرد و گفت: از ۱۱۰ پروژه ملی، تعداد ۶۰ پروژه در مرحله اجرا قرار گرفته و از طریق سامانه نیپا می‌توان گزارش عملکرد این پروژه‌ها را بررسی کرد.

نماینده دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین با تأکید بر اینکه عملکرد استان‌ها در اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی مناسب بوده است، گزارشی نیز درباره برنامه تولید و اشتغال، موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های ستاد برای تحقق جهش تولید پرداخت.

کد خبر 307544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =