۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 307634
سقوط آزاد اخلاق حرفه‌ای در خبرگزاری فارس

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «توجیه عجیب نمایندگان برای دریافت خودرو/ خطای راهبردی مجلس در ماجرای دنا پلاس» توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد و از سقوط آزاد اخلاق حرفه‌ای این خبرگزاری نوشت.

به گزارش شانا، در توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به این گزارش که امروز (چهارشنبه، دوم مهرماه) منتشر شد، آمده است: خبرگزاری فارس امروز با انتشار گزارشی درباره ماجرای دریافت اقساطی خودرو دناپلاس از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتقاد از این رفتار نمایندگان در شرایطی که بسیاری از مردم توان خرید ارزان‌ترین خودرو موجود در بازار را هم ندارند، نقدی را متوجه این عمل دانسته و آن را خطایی راهبردی قلمداد کرده است. در ادامه این گزارش، نویسنده به توجیه نمایندگان مجلس برای استفاده از خودرو دناپلاس از جمله مقایسه با خودروهایی که وزرای دولت از آن استفاده می‌کنند پرداخته و آن را عذر بدتر از گناه می‌داند. در ادامه نیز عکسی از مهندس زنگنه در حال پیاده شدن از یک اتومبیل شاسی بلند به‌عنوان سندی بر مدعای خویش استفاده کرده است. ما قصد ورود به موضوع بحث گزارش خبرگزاری فارس را نداریم، اما وقتی اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای به نازل‌ترین مرزهای خود می‌رسد و یک رسانه رسمی و متعلق به یک نهاد خاص که خود را یکه‌تاز عرصه خبر و نظر می‌داند برای تخریب چهره یکی از پاکدست‌ترین وزرای ادوار دولت‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی به هر چیزی چنگ می‌زند. بر خود لازم دانستیم چند نکته را به‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه کنیم.

۱- خودرویی که وزیر نفت از سال ۱۳۹۲ از آن استفاده می‌کند رنو مگان تولیدی شرکت پارس خودور و جزو اموال وزارت نفت است.

۲- تصویر منتشره در خبرگزاری فارس مربوط به بازدید مهندس زنگنه از مناطق عملیاتی صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که ایشان با خودور عملیاتی ویژه تردد در مناطق بیابانی و صعب‌العبور جهت دسترسی به تأسیسات و دکل‌های حفاری صنعت نفت، از آن - به مانند خودورهایی که سایر ارگان‌های مستقر در مناطق جنوبی کشور از آن بهره‌مندند - استفاده کرده است.

۳- جهت اطلاع نویسنده خبرگزاری فارس، وزیر نفت با شروع دور جدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تمام عیار استکبار جهانی علیه ایران عزیز، از دو سال پیش با ابلاغ بخشنامه صرفه‌جویی حداکثری در تمام ارکان صنعت نفت، خرید هرگونه اقلام بی‌تأثیر در کارایی وزارت نفت از جمله هرگونه خودرو را جز در موارد استثنایی مناطق عملیاتی و آن هم با مجوز هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ممنوع کرده است. توصیه می‌کنیم نویسنده گزارش فارس با مختصر جست‌وجویی در اینترنت متن کامل بخشنامه صرفه‌جویی ابلاغی وزیر نفت را مطالعه کنند تا به عمق بی‌اطلاعی و خطای اخلاقی خود پی ببرند.

کد خبر 307634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =