انتخاب شرکت گاز تهران به‌عنوان پایلوت کشوری استقرار مدیریت خوردگی

شرکت گاز استان تهران برای تعمیم و متناسب‌سازی نظام بومی مدیریت خوردگی همسو با مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش توزیع گاز به‌عنوان شرکت پایلوت اجرا انتخاب شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، سرپرست شرکت گاز استان تهران در نشست استقرار نظام بومی مدیریت خوردگی در شرکت گاز استان تهران و پیاده‌سازی آن که به‌صورت آنلاین (وبینار) برگزار شد، گفت: با توجه به استقرار نظام مدیریت خوردگی در شرکت ملی گاز همسو با الزامات سند راهبردی مدیریت خوردگی وزارت نفت و با پایداری و استمرار زنجیره تأمین تولید از سال ۹۶، این طرح در قالب طرحی پژوهشی در پنج پروژه منتخب در شرکت‌های مجتمع پارس جنوبی، انتقال گاز، پالایش گاز بیدبلند و شرکت مهندسی و توسعه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تعمیم الگوی بومی مدیریت خوردگی شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح به دیگر شرکت‌های فرعی از مأموریت‌های مهم امور بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران است که به‌منظور تعمیم و متناسب‌سازی نظام بومی مدیریت خوردگی در بخش توزیع گاز، شرکت گاز استان تهران به‌عنوان شرکت پایلوت انتخاب شده است.

سرپرست شرکت گاز استان تهران با اشاره به تعداد تأسیسات و تجهیزات گازرسانی گسترده در سطح استان تهران، انتخاب این شرکت را با وجود نیروهای مشتاق، متخصص و ظرفیت بالقوه موجود و نقش خوردگی در تأسیسات با اهمیت دانست و افزود: حمایت همه‌جانبه خود و همه زیرمجموعه این شرکت را تا حصول نتیجه کارآمد از پروژه یادشده اعلام می‌کنم.

در ادامه این نشست، مهدی علیپور لیلی، رئیس امور بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز سخنانی درباره اهمیت پیاده‌سازی مدیریت خوردگی و سوابقی از اجرای پروژه مذکور در دیگر مدیریت‌های سطح شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد.

نماینده شرکت مهندسی مشاور (النا) و مجری پژوهشگاه صنعت نفت نیز توضیحاتی درباره برنامه و موارد بااهمیت در این پروژه با بهره‌گیری از تجربیات پایلوت‌های اجراشده در این پروژه ارائه دادند.

براساس این گزارش، مدت زمان پروژه مذکور پنج ماه برنامه‌ریزی و مقرر شد نشست‌های مشترکی به‌صورت مداوم تا حصول نتیجه تشکیل شود. در ضمن با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعل موجود در شرکت گاز استان تهران به لحاظ نیروهای متخصص و متعهد و همچنین تنوع بسیار گسترده تأسیسات و تجهیزات گازرسانی که در نوع خود در سطح کشور کم‌نظیر است، این شرکت حضور کاملاً مؤثر و پررنگ خود را به‌عنوان محور ارتباطی پروژه در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 307895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =