پروژه ساخت واحد پیش‌تراکم گاز پازنان کلید خورد

عملیات اجرایی احداث واحد پیش‌تراکم تأسیسات بازگردانی گاز پازنان با هدف تأمین خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این پروژه یکی از پنج پروژه تأمین خوراک اولیه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس است که پیش‌بینی شده در مدت ۲۷ ماه تکمیل شود.

تأسیسات فرآیندی این واحد شامل الکتروکمپرسور، ظروف لخته‌گیر و جداکننده، کولر هوایی، تأسیسات تزریق مواد بازدارنده خوردگی و متانول است.

تأسیسات بازگردانی گاز پازنان در شهرستان امیدیه و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری واقع است.

با توجه به اینکه تأمین خوراک پالایشگاه گاز در حال راه‌اندازی بیدبلند خلیج فارس را شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عهده دارد، برای اجرای این تعهدهای چند پروژه تعریف شده است.

احداث ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران، ایستگاه پیش‌تراکم کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰، ایستگاه پیش‌تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش‌تراکم تزریق گاز پازنان و ایستگاه جدید تزریق گاز بی‌بی حکیمه از جمله این پروژه‌هاست.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرای این پروژه‌ها را در قالب طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل در قراردادی به شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس واگذار کرده است.

با اجرای این طرح که ارزش قرارداد و میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده آن معادل ۱۱۰۹ میلیون دلار است، حدود ۵۹۳ میلیون فوت مکعب در روز گازهای مشعل تأسیسات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جمع‌آوری و به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ارسال می‌شود.

در این طرح افزون بر جمع‌آوری گازهای مشعل حدود ۱۴۹۷ هزار تن در سال ترکیبات سنگین‌تر از اتان به‌دست می‌آید که ارزآوری قابل توجهی در پی خواهد داشت.

کد خبر 307932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =