واحد پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی جم ۳۰ درصد بالاتر از ظرفیت در حال تولید است

رئیس بهره‌برداری پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی جم گفت: هم‌زمان با اجرایی شدن برنامه افزایش ظرفیت تولید گرید HD-52518 بالاتر از ظرفیت طراحی‌شده در واحد پلی‌اتیلن سبک خطی، رکورد تولید ۱۳۰ درصدی ظرفیت طراحی با موفقیت در این واحد ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، علی سلیم‌زاده با اشاره به کسب این موفقیت اظهار کرد: این مجموعه به همت متخصصان خود موفق به ثبت رکورد تولید ۱۳۰ درصدی ظرفیت طراحی اولیه تولید گرید HD-52518 در واحد پلی‌اتیلن سبک شد و هم‌اکنون واحد پلی‌اتیلن سبک خطی (LLDPE) پتروشیمی جم با تولید ۵۰ تن در ساعت در مجموع با ۱۳۰ درصد ظرفیت در مدار تولید قرار دارد.

وی با بیان اینکه ثبت رکورد در واحدهای پتروشیمی نیازمند تداوم تولید در طول زمان از پیش تعیین شده است، افزود: واحد پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی جم با برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی تمامی احتمالات، اقدام به افزایش تولید گرید HD-52518 کرد و سرانجام با تثبیت تولید ۵۰ تن در ساعت و حفظ شرایط پایداری در دو بخش پلیمریزاسیون و اکستروژن موفق به ثبت این رکورد شد.

رئیس بهره‌برداری پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی جم یادآور شد: گرید HD-52518 یکی از گریدهای پرکاربرد در صنایع پلیمری تزریقی و مصارف عمومی در صنایع پایین‌دستی است و این گرید در سال۹۷ حدود ۶۸ و در سال ۹۸ حدود ۶۲ درصد را به خود اختصاص داده است، همچنین این گرید افزون بر تأمین نیازهای داخلی کشور صادر هم می‌شود. 

رئیس بهره‌برداری پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی جم غلبه بر شرایط تحریم و کرونا در سال جهش تولید را شرط نخست برای رسیدن به این موفقیت عنوان کرد و گفت: پتروشیمی جم با دیدگاه توسعه‌محور همواره سعی در کسب موفقیت‌های ارزشمند در حوزه تولید دارد. 

واحد پلی‌اتیلن سبک خطی (LLDPE) پتروشیمی جم با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع پلیمر از جمله واحدهای شاخص در حوزه تولید پلی‌اتیلن در کشور به‌ شمار می‌رود.

کد خبر 308429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =