۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
  • کد خبر: 308539
استقرار سامانه مدیریت انرژی در منطقه سیری

براساس الزام‌های قانونی در حوزه مهندسی و برنامه‌ریزی انرژی از جمله قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، استقرار سامانه مدیریت انرژی مبتنی بر استاندارد ISO 50001 در سه بخش صنعت، ساختمان و حمل‌ونقل در پایلوت منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره با موفقیت طراحی و پیاده‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل این شرکت در آیین پایانی استقرار سامانه مدیریت انرژی ضمن قدردانی از مدیریت برنامه‌ریزی و اداره برنامه‌ریزی انرژی بابت پیاده‌سازی و استقرار این سامانه، بر لزوم جاری کردن فرآیندهای مرتبط با برنامه‌ریزی و مدیریت و بهره‌وری در تولید و مصرف انرژی با هدف دستیابی به شاخص‌های استاندارد و تثبیت جایگاه شرکت نفت فلات قاره در همه مناطق عملیاتی این مجموعه تأکید کرد.

وی افزود: راهبری و هدایت فرآیندها و شاخص‌های عملیاتی در بستر این سامانه بی‌شک بروز ظرفیت‌ها و فرصت‌های بهبود در فرآیندهای عملیاتی در کنار مسائل مهم زیست‌محیطی از جمله پایش و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در عین تاکید به بهره‌گیری از مهندسی انرژی به عنوان ابزار تعیین‌کننده مدیریت انرژی، به عنوان مجموعه‌ای از تخصص‌ها و توانمندی‌ها در طراحی، توسعه مدیریت و بهره‌برداری از سامانه‌های استخراج، فرآورش، تبدیل، انتقال، توزیع و مصرف انرژی، الگوی پیاده‌سازی شده را مسیری منسجم برای نیل به اهداف همترازی از جمله کاهش هزینه‌های تولید دانست.

شناسایی و استخراج فرآیندهای منطقه و استخراج تراز مصارف انرژی در مرحله شناخت، محاسبه شاخص‌های عملکردی، ممیزی تفصیلی و شناسایی کاربری‌های بارز مصرف انرژی در مرحله اندازه‌گیری و شبیه‌سازی فرآیندی تأسیسات فرآورشی و پالایشی و استخراج تراز انرژی منطقه و ظرفیت‌های بهبود عملکرد در مرحله تحلیل و ارائه راهکارها و دریافت گواهینامه معتبر بین‌المللی ایزو ۵۰۰۰۱ در هر سه بخش صنعت، ساختمان و حمل‌ونقل از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده این پروژه بوده است.

همسو با این هدف پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بهبود، اقدام‌های درخور توجهی در بهبود فرآیندهای مرتبط با مهندسی فرآورش و مهندسی تعمیرات منطقه قابلیت پیاده‌سازی داشته باشد.

با توجه به اهمیت پویایی و پیوستگی در اجرای فرآیندهای تعریف شده، ایجاد زیرساخت و بستر فناوری متناسب با حجم مورد نیاز جمع‌آوری، تحلیل و پایش اطلاعات از ابتدای آغاز پروژه در دستور کار بوده و به موازات دیگر بخش‌های پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 308539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =