تولید فرآورده‌های نفتی چین در ماه سپتامبر کاهش یافت

تولید پالایشگاه‌های چین در سپتامبر ۲۰۲۰ نسبت به رقم‌های بالای دو ماه پیش کاهشی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، مقدار نفت خام فرآوری شده در پالایشگاه‌های چین در ماه سپتامبر نسبت به سطوح بالای دو ماه پیش از آن کاهش یافت، زیرا پالایشگاه‌ها حجم ذخیره‌سازی سوخت را کاهش دادند.

براساس داده‌های منتشرشده دفتر ملی آماری (NBS)، این کشور ماه گذشته میلادی ۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تن نفت خام، معادل  ۱۳ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز نفت فرآوری کرده است.

این رقم نسبت به پارسال ۱.۳ درصد رشد داشت، اما در مقایسه با رقم ۱۴ میلیون بشکه در روز ماه اوت و رقم روزانه بی‌سابقه ۱۴ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن اندکی کمتر بود.

مجموع نفت فرآوری‌شده چین در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ به ۴۹۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تن یا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پالایشگران از ماه ژوئن و با افزایش حاشیه سود پالایش، در ماه‌های مارس و آوریل به‌طور بی‌سابقه‌ای خرید نفت ارزان را افزایش دادند؛ در پی همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت‌ نفت در این دو ماه به پایین‌ترین سطح در دهه‌های گذشته رسیده بود.

در همین دوره زمانی، پالایشگران چینی به‌دلیل ضعف حاشیه صادرات، محموله‌های ارسالی به خارج از کشور را محدود کردند.

داده‌های این نهاد نشان داد که مقدار تولید نفت خام چین در ماه سپتامبر ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، معادل ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

مقدار تولید نفت خام در سه ماه نخست امسال نیز ۱.۷ درصد افزایش یافته و به ۱۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

بر اساس گزارش ان‌بی‌اس، تولید گاز طبیعی نیز در ماه گذشته نسبت به پارسال ۷.۶ درصد افزایش یافته و به ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. 
 

کد خبر 308560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =