لغو شرایط اضطرار پایانه‌های اس سیدر و راس لانوف لیبی

شرکت ملی نفت لیبی شرایط اضطرار پایانه‌های اس سیدر و راس لانوف این کشور را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز جمعه (دوم آبان‌ماه) اعلام کرد که شرایط اضطرار پایانه‌های اس سیدر و راس لانوف این کشور را لغو کرده است.

این شرکت عنوان کرد که تولید نفت لیبی ظرف دو هفته به ۸۰۰ هزار بشکه در روز و در چهار هفته به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد.

شرکت اداره کننده پایانه اس سیدر اعلام کرد که این پایانه روز شنبه (سوم آبان‌ماه) دوباره آغاز به‌کار می‌کند و انتظار می‌رود نخستین نفتکش ظرف ۴۸ ساعت به این پایانه برسد.

محاصره نفتی لیبی توسط ارتش ملی لیبی (LNA) واقع در شرق این کشور، بیشتر تولید و صادرات نفت خام لیبی را از ژانویه تا زمان رفع آن در ماه سپتامبر متوقف کرده بود، اما هنوز همه میدان‌ها و پایانه‌های این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند.

در بیانیه شرکت ملی نفت لیبی آمده است که نیروهای خارجی پایانه‌ها را ترک کرده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهد عملیات را دوباره آغاز کنند.

مقدار تولید نفت لیبی از پایان محاصره تاکنون به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم با تولید روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور پیش از جنگ داخلی لیبی تفاوت بسیاری دارد.

کد خبر 308740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =