پیام مشاور وزیر نفت به مناسبت سالروز فوران چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید

مشاور وزیر نفت و مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیامی سالروز فوران چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید را گرامی داشت.

به گزارش شانا، در پیام بیژن عالیپور آمده است:

«هفتم آبان‌ماه سال ۹۶ آغاز خلق حماسه‌ای است که قهرمانان آن کارکنان شریف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران هستند.

در چنین روزی چاه ۱۴۷ رگ سفید با فورانی سهمگین جان دو تن از همکاران عزیز ما زنده‌یادان محمد سلیمی و فرزاد ارزانی در شرکت ملی حفاری ایران را گرفت. خدایشان بیامرزد.

به گواه متخصصان و کارشناسان مشخصات و شرایط این فوران در مقایسه با فوران‌های پیشین آن‌قدر سخت و دشوار بود که در ابتدا امکان مهار فوران در مدتی کمتر از ۸ تا ۱۰ ماه غیرممکن تلقی می‌شد، اما نیروهای توانمند مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری کمر همت بستند و همه سختی‌های این کار بزرگ را به جان خریدند و سرانجام پس از ۵۸ روز این اژدهای سر به فلک کشیده را مهار کردند.

اگرچه در این راه عده‌ای سعی کردند این همت بلند و عزم راسخ نیروهای عملیاتی مستقر در صحنه را عاجز از انجام کار جلوه دهند، لیکن زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند.

با اعتماد و حمایت وزیر محترم نفت در کنار حضور مؤثر مدیریت ارشد شرکت ملی نفت در صحنه حادثه از یک سو و به‌کارگیری روش‌های هوشمندانه مهار فوران منطبق با اصول مهندسی مخزن و به‌کارگیری تدابیر هوشمندانه در عملیات سطحی و زیرسطحی از سوی کارکنان شریف مستقر در صحنه و با توکل به خداوند متعال رکوردی بی‌نظیر در مهار فوران رقم خورد، تا بار دیگر شایستگی‌ها و قابلیت‌های کارکنان صنعت نفت در انجام کارهای بزرگ نمایان شود. از همه دست‌اندرکاران این موفقیت ماندگار سپاسگزارم.»

کد خبر 308898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =