همکاری وزارت نفت در تدوین مقررات تهاتر نفت با کالاهای اساسی

وزارت نفت مکلف شد با همکاری وزارتخانه‌های صمت، جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقررات الزام برای تهاتر نفت با کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز به‌منظور تولید را تدوین کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست فوق‌العاده عصر سه‌شنبه (ششم آبان‌ماه) ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، با اتخاذ تصمیم‌های ویژه در حوزه تجارت خارجی و مسائل ارزی مرتبط با آن، تسهیلات بیشتری برای تشویق صادرات و استفاده از منابع ارزی با هدف تأمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد.

براساس این تصمیم‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تجارت خارجی کشور، مأموریت یافت که بر اساس اولویت‌بندی کالایی ثبت سفارش را مدیریت کند.

بر این اساس، واردکنندگان می‌توانند افزون بر استفاده از سامانه نیما، ارز مورد نیاز خود را از محل ارز صادرکنندگان به شکل تهاتر به نحو گسترده تأمین کنند، همچنین واردات از محل ارز متقاضی که توسط واردکننده یا اشخاص دیگر تأمین می‌شود با ثبت سفارش نزد وزارت صمت امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس تصمیم‌های این نشست، واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی نیز از طریق ثبت سفارش از محل منابع ارزی سرمایـه‌گذار خارجی با مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران انجام‌پذیر خواهد بود.

در این نشست وزارت نفت نیز مکلف شد با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت)، جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقررات الزام برای تهاتر نفت با کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید را تدوین کند.

کد خبر 308905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =