بهره‌گیری از توان داخلی در تعمیر دستگاه‌های آزمایشگاه پالایشگاه ایلام

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام از تعمیر و بازسازی دستگاه‌های معیوب این آزمایشگاه با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز ایلام، مجید گراوند در این باره گفت: به‌تازگی با انجام تعمیرات خلاقانه و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز دستگاه تولید هوای خشک، افزون بر صرفه‌جویی ارزی که برای تأمین دوباره نیاز بود، شرکت‌های داخلی تأمین‌کننده قطعات نیز شناسایی شدند و کارشناسان این آزمایشگاه تجربه‌های مناسبی را در زمینه تعمیر و بازسازی قطعاتی که تأمین آنها با مشکلات زیادی روبه‌رو شده بود، به‌دست آوردند.

وی با بیان اینکه دستگاه هوای ورودی، دستگاه‌های گاز کروماتوگرافی را خالص‌سازی می‌کند و ناخالصی‌ها را به کمتر از یک دهم قسمت در میلیون می‌رساند، افزود: با تعمیر این دستگاه از ورود هوای ناخالص و دارای رطوبت یا هیدروکربن و آسیب به دستگاه‌های گاز کروماتوگرافی که از تجهیزات حساس این آزمایشگاه هستند، جلوگیری می‌شود.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه دستگاه تولید هوای خالص این آزمایشگاه از سال ۹۷ به دلیل نقص فنی از سرویس خارج شده بود، گفت: پس از ارسال آن به نمایندگی‌های معتبر، به نظر می‌رسید به دلیل سوختن و غیرقابل تعمیر بودن المنت اصلی که ساخت خارج از کشور است، تنها گزینه ممکن، جایگزینی و خرید دستگاه جدید باشد، اما پس از بررسی دقیق کاتولوگ‌ها و دستورعمل‌های سرویس و نگهداری، روش خلاقانه‌ای برای تعمیر و ساخت قطعات مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ساخت داخل در دستور کار قرار گرفت.

گراوند تصریح کرد: این دستگاه ضمن نصب تجهیزات با کیفیت مناسب و حتی با دامنه دمایی بالاتر و گذراندن آزمون اولیه، با موفقیت راه‌اندازی شد.

وی به دیگر موفقیت‌های کارشناسان این آزمایشگاه در تعمیر و ساخت قطعات یدکی دستگاه‌های آزمایشگاهی اشاره و اظهار کرد: بازسازی الکترودهای کانداکتومتر، احیای ستون آنیونی دستگاه یون کروماتوگرافی، بازسازی راکتور دستگاه اندازه‌گیری شاخص سولفور، ساخت فیلترهای داخلی برای استفاده در دستگاه تولید آب مقطر در داخل کشور از دیگر اقدام‌های مورد توجه است.

کد خبر 308973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =