تحویل بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از مصرف یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در هفت ماه نخست امسال توسط نیروگاه شهید رجایی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسماعیل مفردبوشهری در این باره گفت: در هفت ماه نخست امسال ۲ میلیارد و ۹۸۲ میلیون مترمکعب گاز در سطح استان قزوین مصرف شده که ۵۶ درصد این مقدار مربوط به گازی است که به نیروگاه شهید رجایی تحویل شده و بقیه در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تجاری استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه تحویل حداکثری گاز به نیروگاه شهید رجایی از اولویت‌های شرکت گاز استان است، افزود: امید است با تحویل هر چه بیشتر گاز به‌عنوان سوختی پاک به نیروگاه شاهد کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: با سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق کشور روند صعودی و حداکثری به خود گرفته است، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۲ به نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد مترمکعب گاز تحویل شده بود، اما این مقدار در سال ۱۳۹۸ به ۲ میلیارد و ۲۲۷ میلیون مترمکعب رسید که نشان از افزایش ۱۲۷ درصدی دارد.

در این باره بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

کد خبر 309384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =