۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
  • کد خبر: 309560
آخرین پروژه طرح توسعه ۲۸ مخزن به مناقصه رفت

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برگزاری مناقصه آخرین بسته قراردادی طرح نگهداشت و افزایش تولید این شرکت (طرح توسعه ۲۸ مخزن) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صادق فتح‌الهی گفت: اسناد مناقصه بسته قراردادی گچساران ۱ و ۲ در قالب یک بسته یکپارچه از طرح ۲۸ مخزن نهایی شده و در مرحله دریافت پیشنهادهای شرکت‌های پیمانکاری اکتشاف و تولید (E&P) قرار دارد. عملیات زیرسطحی این بسته شامل حفاری ۶ حلقه چاه جدید و تعمیر ۲۱ حلقه چاه موجود، مشبک‌کاری و مسدودسازی، لوله مغزی سیار، آزمایش‌های درون‌چاهی و سرچاهی و احداث محوطه چاه به همراه جاده دسترسی و خط لوله جریانی است.

وی اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده در بخش روسطحی این پروژه نیز حذف هیدورژن سولفوره (H2S) از نفت واحدهای بهره‌برداری شماره ۱ و ۲ گچساران، افزایش ظرفیت کندانسور سیستم تبرید کارخانه گاز و گاز مایع ۱۲۰۰ و تجهیز مجموعه‌های تفکیک بوستری میدان گچساران به تلمبه یدک است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برآورد مالی این بسته قراردادی را ۷۲ میلیون یورو و مدت زمان پیش‌بینی‌شده برای اجرای آن را ۲۴ ماه عنوان کرد.

طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح توسعه ۲۸ مخزن با هدف افزایش و نگهداشت تولید نفت خام از میدان‌های در دست بهره‌برداری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف شده و در حال اجراست.

کد خبر 309560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =