حادثه پمپ بنزین تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه جایگاه بود

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که حادثه آتش‌سوزی پمپ بنزین میدان مرکزی میوه و تره‌بار خیابان پیروزی تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه جایگاه و سرایت آن به نفتکش در حال تخلیه فرآورده بوده است.

مسعود سهرابی در این باره به خبرنگار شانا گفت: این جایگاه از نوع جایگاه‌های سریع‌النصب (کوچک مقیاس) بوده که در ابتدای فرآیند تخلیه سوخت نفتکش، بخارات بنزین داخل محفظه (اتاقک فلزی) جایگاه تجمع کرده و ابتدا منجر به یک انفجار ضعیف شده و سپس این انفجار به نفتکش در حال تخلیه سوخت سرایت کرده است. خوشبختانه با واکنش سریع راننده، آتش به سرعت خاموش شده و نفتکش منفجر نشده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمان این رخداد به‌دلیل تخلیه سوخت، هیچ خودرویی در جایگاه نبوده است، گفت: تنها فردی که در اثر این حادثه آسیب دیده، بازبین جایگاه بوده که در اثر موج انفجار آسیب دیده است.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با توجه به نزدیکی ایستگاه آتش‌نشانی، نیروهای امدادی به‌سرعت به محل مراجعه و آتش را خاموش کردند و تنها در اثر موج انفجار آسیب فیزیکی در جایگاه اتفاق افتاده است.

سهرابی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلیل اصلی حادثه بی‌احتیاطی و نبود نظارت بر روند سوخت‌گیری بوده است که نهایی شدن آن به بررسی‌های فنی دقیق نیاز دارد.

به گزارش شانا، جایگاه عرضه سوخت میدان مرکزی میوه و تره‌بار خیابان پیروزی تهران در زمره جایگاه‌های کوچک مقیاس زیر نظر شرکت‌های صاحب‌نشان (برند) بوده و متعلق به بخش خصوصی است.

کد خبر 309676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =