۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 309681
کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح درباره این طرح گفت: این طرح در نشست‌های مختلف کارشناسی و تخصصی بررسی شده و به‌عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفته است. سازمان برنامه و بودجه نیز در طول این مدت اقدام‌هایی را انجام داده و مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار، بررسی طرح یادشده را در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با توجه به تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت و زمان ارائه آن به مجلس یعنی ۱۵ آذرماه گام نخست اصلاح ساختار بودجه را برای تنظیم بودجه سال آینده برداشت تا بودجه‌ریزی را به اهداف و سیاست‌های کلان نزدیک کند، همچنین دولت و سازمان برنامه و بودجه در جریان این طرح قرار دارند.

پس از اظهارات سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن اعلام مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار احکامی از بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تنظیم کرده و امکان تغییر آن طبق طرح نمایندگان وجود ندارد، زیرا سبب به تعویق افتادن تقدیم لایحه به مجلس می‌شود.

وی افزود: دولت طی پنج روز نشست‌هایی را صبح، بعدازظهر و شب برای تصویب لایحه برگزار خواهد کرد و ما ۱۲ آذرماه لایحه را تقدیم مجلس خواهیم کرد، اما اگر مجلس طرح را همین امروز تصویب کند ما نمی‌توانیم تغییراتی در لایحه اعمال کنیم، از همین رو با طرح نمایندگان مخالفیم.

کد خبر 309681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =